Послови

06.12.2023.

РЕПУБЛИКА СРБИЈА МИНИСТАРСТВО ФИНАНСИЈА

РЕПУБЛИКА СРБИЈА МИНИСТАРСТВО ФИНАНСИЈА

РЕПУБЛИКА СРБИЈА
МИНИСТАРСТВО ФИНАНСИЈА

На основу члана 54 Закона о државним службеницима („Службени гласник РС“, бр. 79/05, 81/05 – исправка, 83/05 – исправка, 64/07, 67/07 - исправка, 116/08, 104/09, 99/14, 97/14, 94/17, 95/18, 157/20 и 142/22) и члана 9 став 1 Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима („Сл. гласник РС“, бр. 2/19 и 67/21) и Закључака Комисије за давање сагласности за ново запошљавање и додатно радно ангажовање код корисника јавних средстава 51 Број: 112-10125/2023 од 30. октобра 2023. године, 51 Број: 112-2674/2023 од 29. марта 2023. године, 51 Број: 112-776/2023 од 30. јануара 2023. године и 51. Број: 112-6485/2023 од 26. јула 2023. године Министарство финансија оглашава, 

ЈАВНИ КОНКУРС
ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ИЗВРШИЛАЧКИХ РАДНИХ МЕСТА

I Орган у коме се радна места попуњавају:  Министарство финансија, Београд, Кнеза Милоша број 20. 

II Радна места која се попуњавају: 

1. Радно место за координацију буџетских инспектора, у звању виши саветник
Одсек за координацију буџетских инспектора, Одељење буџетске инспекције, Сектор за буџетску инспекцију
1 извршилац

Опис послова: Координира рад буџетских инспектора у циљу благовременог извршавања поверених послова, врши надзор над радом буџетских инспектора, учествује у обављању најсложенијих послова из делокруга Одсека, даје смернице буџетским инспекторима у вези примене прописа из области инспекцијског надзора; прати и анализира стање у области инспекцијског надзора и учествује у припреми израде законских и подзаконских аката из делокруга рада буџетске инспекције; координира израду методолошких упутстава; координира активности које се односе на анализу и процену ризика у вези са представкама, пријавама и захтевима примљеним од органа; учествује у припремама предлога годишњег плана надзора буџетске инспекције; учествује у припреми годишњи извештаја о раду буџетске инспекције; предлаже промене у методу и начину рада буџетске инспекције у циљу њеног ефикаснијег функционисања; прикупља и ажурира релевантне податаке и документа у апликативном софтверу Е-инспектору; обавља и друге послове по налогу шефа Одсека

Услови: Стечено високо образовање из научне области економске или правне науке на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету; положен државни стручни испит; најмање 7 година радног искуства у струци; као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

2. Радно место за стручно-евиденционе послове, у звању сарадник
Група за инспекцијски надзор Нови Сад, Одсек за кординацију буџетских инспектора, Одељење буџетске инспекције, Сектор за буџетску инспекцију
1 извршилац

Опис послова: Припрема податке у циљу израде стручних анализа, извештаја и информација о спроведеном инспекцијском надзору материјално-финансијског пословања, наменског и законитог коришћења средстава код надзираних субјеката; прикупља податке у циљу израде извештаја и анализа за потребе координационе комисије; учествује у изради евиденција о извршеним инспекцијским надзорима; прикупља и ажурира податаке и документа у апликативном софтверу Е-инспектор; обавља друге послове по налогу руководиоца Групе.

Услови: Стечено образовање из научне области економске науке на основним академским студијама у обиму од 180 ЕСПБ, основним струковним студијама, односно на студијама у трајању до три године; положен државни стручни испит; најмање 3 године радног искуства у струци; као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

3. Радно место - самостални буџетски инспектор, у звању самостални саветник
Група за инспекцијски надзор Ниш, Одсек за кординацију буџетских инспектора, Одељење буџетске инспекције, Сектор за буџетску инспекцију
3 извршиоца

Опис послова: Спроводи инспекцијски надзор материјално-финансијског пословања, наменског и законитог коришћења средстава код надзираних субјеката укључујући припремне радње за спровођење исте; припрема и учествује у изради записника о извршеном инспекцијском надзору, уручује записнике надзираном субјекту и припрема извештаје о извршеном инспекцијском надзору; разматра примедбе на записник о извршеном инспекцијском надзору, припрема и доставља одговор на записник надзираном субјекту; припрема и подноси одговарајуће пријаве надлежним органима, припрема решења за отклањање утврђених незаконитости и неправилности; прати извршење мера предложених у записницима о извршеном инспекцијском надзору; води евиденцију о извршеним надзорима; сарађује са руководиоцима и државним службеницима надзираног субјекта и са другим органима по предмету непосредног инспекцијског надзора; припрема акте из области рада буџетске инспекције; прикупља и ажурира релевантне податаке и документа у апликативном софтверу Е-инспектору; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе.

Услови: Стечено високо образовање из научне области економске или правне науке на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или на специјалистичким студијама на факултету; положен државни стручни испит; положен испит за инспектора; најмање 5 година радног искуства у струци; као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

4. Радно место за оперативне послове администрације система електронских фактура, у звању млађи саветник
Група за управљање системом електронских фактура, Сектор за дигитализацију у области финансија
1 извршилац

Опис послова: Учествује у обављању послова управљања софтверским системом електронских фактура; пружа подршку за одржавање, надоградњу и проширење компонената система електронских фактура; обавља послове администрације Регистра информационих посредника; учествује у обављању послова давања и одузимања сагласности за обављање делатности пружања услуге издавања, евидентирања, обраде, примања, достављања и чувања електронских фактура информационим посредницима; учествује у припреми документације ради давања мишљења из области система електронских фактура; припрема анализе и извештаје из области система електронских фактура; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе.

Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља техничко-технолошких или природно-математичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или на специјалистичким студијама на факултету; најмање једна година радног искуства у струци или најмање 5 година радног стажа у државним органима; положен државни стручни испит; као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

III Место рада за извршилачка радна места: За радна места под редним бројем 1 и 4 место рада је Београд, за радно место под редним бројем 2 - Нови Сад, за радно место под редним бројем 3 – Ниш.

IV Фазе изборног поступка и учешће кандидата: Изборни поступак спроводи се из више обавезних фаза у којима се проверавају опште функционалне, посебне функционалне и понашајне компетенције и фазе у којој се спроводи интервју са комисијом. 

У изборном поступку проверавају се:

1. Опште функционалне компетенције, и то:
- организација и рад државних органа Републике Србије – провераваће се писмено (путем теста);
- дигитална писменост – провераваће се решавањем задатака (практичним радом на рачунару);
- пословна комуникација – провераваће се писмено (путем симулације).

Напомена: У погледу провере опште функционалне компетенције „дигитална писменост“, ако поседујете важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о познавању рада на рачунару, на траженом нивоу и желите да на основу њега будете ослобођени тестирања компетенције – дигитална писменост, неопходно је да уз пријавни образац (уредно и у потпуности попуњен у делу *Рад на рачунару), доставите и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији. Комисија ће на основу приложеног доказа донети одлуку да ли може или не може да прихвати доказ који сте приложили уместо тестовне провере.

Информације o материјалимa за припрему кандидата за проверу општих функционалних компетенција могу се наћи на сајту Службе за управљање кадровима, www.suk.gov.rs.

2. Провера посебних функционалних компетенција: 

Посебне функционалне компетенције за радна места под редним бројем 1:
Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – инспекцијски послови (поступак инспекцијског надзора и методe анализе ризика) - провераваће се путем писане симулације.
Посебна функционална компетенција за одређено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о буџетском систему и Закон о буџету Републике Србије) - провераваће се путем писане симулације.
Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из делокруга радног места (Закон о роковима измирења новчаних обавеза у комерцијалним трансакцијама) - провераваће се путем писане симулације.

Посебне функционалне компетенције за радно место под редним бројем 2:
Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – стручно-оперативни послови (технике обраде и израде прегледа података) - провераваће се путем писане симулације.
Посебна функционална компетенција за одређено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о буџетској инспекцији) - провераваће се путем писане симулације.
Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из делокруга радног места (Закон о роковима измирења новчаних обавеза у комерцијалним трансакцијама) - провераваће се путем писане симулације.
Посебна функционална компетенција за одређено радно место – процедуре и методологије из делокруга радног места (Методологија рада буџетске инспекције) - провераваће се путем писане симулације.

Посебне функционалне компетенције за радна места под редним бројем 3:
Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – инспекцијски послови (поступак инспекцијског надзора и методe анализе ризика) - провераваће се путем писане симулације.
Посебна функционална компетенција за одређено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о буџетском систему и Закон о буџету Републике Србије) - провераваће се путем писане симулације.
Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из делокруга радног места (Закон о роковима измирења новчаних обавеза у комерцијалним трансакцијама) - провераваће се путем писане симулације.

Посебне функционалне компетенције за радно место под редним бројем 4:
Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – информатички послови (базе података, системи за дељење ресурса) - провераваће се путем писане симулације.
Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – стручно оперативни послови (методе и технике опсервације, прикупљања и евидентирања података) - провераваће се путем писане симулације.
Посебна функционална компетенција за одређено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о електронском фактурисању) - провераваће се путем писане симулације.

Информације о материјалима за припрему кандидата за проверу посебних функционалних компетенција могу се наћи на сајту Министарства финансија www.mfin.gov.rs. 

3. Понашајне компетенције: Понашајне компетенције за сва радна места (управљање информацијама; управљање задацима и остваривање резултата; оријентација ка учењу и променама; изградња и одржавање професионалних односа и савесност, посвећеност и интегритет) - провераваће се путем психометријских тестова и интервјуа базираног на компетенцијама.

4. Интервју са комисијом и вредновање кандидата: Процена мотивације за рад на радном месту и прихватање вредности државних органа - провераваће се путем интервјуа са комисијом (усмено).

V Рок за подношење пријава: рок за подношење пријава је осам дана и почиње да тече наредног дана од дана објављивања у периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање – листу „Послови“.

VI Пријава на јавни конкурс врши се на Обрасцу пријаве који је доступан на интернет презентацији Службе за управљање кадровима и Министарства финансија или у штампаној верзији у писарници Министарства финансија, Кнеза Милоша бр. 20.

Приликом предаје пријаве на јавни конкурс, пријава добија шифру под којом подносилац пријаве учествује у даљем изборном поступку. 

Подносиоци пријаве се обавештавају о додељеној шифри у року од три дана од пријема пријаве, достављањем наведеног податка на начин који је у пријави назначио за доставу обавештења.

VII Докази које прилажу кандидати који су успешно прошли фазе изборног поступка пре интервјуа са конкурсном комисијом: оригинал или оверена фотокопија уверења о држављанству; оригинал или оверена фотокопија извода из матичне књиге рођених; оригинал или оверена фотокопија дипломе којом се потврђује стручна спрема; оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима (кандидати са положеним правосудним испитом уместо доказа о положеном државном стручном испиту, подносе доказ о положеном правосудном испиту); оригинал или оверена фотокопија доказа о радном искуству у струци (потврда, решење и други акти из којих се види на којим пословима, у ком периоду и са којом стручном спремом је стечено радно искуство). Државни службеник који се пријављује на јавни конкурс, уместо уверења о држављанству и извода из матичне књиге рођених подноси решење о распоређивању или премештају на радно место у органу у коме ради или решење да је нераспоређен.

Кандидати који конкуришу на радно место под редним бројем 3 текста огласа о јавном конкурсу, поред наведених доказа прилажу и оригинал или оверену фотокопију доказа о положеном испиту за инспектора. Кандидат који нема положен испит за инспектора а који буде изабран у изборном поступку, прима се на рад уз обавезу да тај испит полoжи у року од шест месеци од дана заснивања радног односа. 

Сви докази прилажу се у оригиналу или фотокопији која је оверена код јавног бележника (изузетно у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници, приложени докази могу бити оверени у основним судовима, судским јединицама, пријемним канцеларијама основних судова, односно општинским управама као поверени посао). Као доказ се могу приложити и фотокопије докумената које су оверене пре 1. марта 2017. године у основним судовима, односно општинскоj управи. 

Напомена: Документа о чињеницама о којима се води службена евиденција су: уверење о држављанству, извод из матичне књиге рођених, уверење о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима, односно уверење о положеном правосудном испиту и уверење о положеном испиту за инспектора.

Законом о општем управном поступку („Службени гласник РС“, број 18/16, 95/18 - аутентично тумачење и 2/23 - УС) је, између осталог, прописано да су органи у обавези да по службеној дужности, када је то неопходно за одлучивање, у складу са законским роковима, бесплатно размењују, врше увид, обрађују и прибављају личне податке о чињеницама садржаним у службеним евиденцијама, осим ако странка изричито изјави да ће податке прибавити сама. Потребно је да учесник конкурса у делу Изјава*, у обрасцу пријаве, заокружи на који начин жели да се прибаве његови подаци из службених евиденција.

VIII Рок за подношење доказа: кандидати који су успешно прошли претходне фазе изборног поступка, пре интервјуа са конкурсном комисијом позивају се да у року од пет радних дана од дана пријема обавештења доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку. Кандидати који не доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку, односно који на основу достављених или прибављених доказа не испуњавају услове за запослење, писмено се обавештавају да су искључени из даљег изборног поступка. Докази се достављају на адресу Министарства финансија, Београд, Кнеза Милоша бр. 20.

IX Датум и место провере компетенција учесника конкурса у изборном поступку: са учесницима конкурса чије су пријаве благовремене, допуштене, разумљиве, потпуне и који испуњавају услове предвиђене огласом о јавном конкурсу, на основу података наведених у обрасцу пријаве на конкурс, изборни поступак ће се спровести, почев од 10. јануара 2024. године, о чему ће учесници конкурса бити обавештени на бројеве телефона или електронске адресе које су навели у својим пријавама.

Провера општих функционалних компетенција, посебних функционалних компетенција и понашајних компетенција ће се обавити у Служби за управљање кадровима, у Палати „Србија“, Нови Београд, Булевар Михајла Пупина број 2 (источно крило). Интервју са Kонкурсном комисијом ће се обавити у просторијама Министарства финансија, Кнеза Милоша бр. 20. у Београду. Учесници конкурса који су успешно прошли једну фазу изборног поступка обавештавају се о датуму, месту и времену спровођења наредне фазе изборног поступка на контакте (бројеве телефона или електрoнске адресе), које наведу у својим пријавама.

X Општи услови за запослење: држављанство Републике Србије; да је учесник конкурса пунолетан; да учеснику конкурса раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и да није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци.

XI Трајање радног односа: За сва радна места радни однос се заснива на неодређено време.

XII Лице које је задужено за давање обавештења: Татјана Јовановић тел. 011/7652-359.

XIII Адреса на коју се подноси попуњен образац пријаве на конкурс: Пријаве на конкурс шаљу се поштом или предају непосредно на писарници Министарства финансија, Кнеза Милоша 20, Београд, са назнаком „За јавни конкурс за попуњавање извршилачких радних места”. 

НАПОМЕНE
Чланом 9 Закона о државним службеницима прописано је да су кандидатима при запошљавању у државни орган под једнаким условима доступна сва радна места и да се избор кандидата врши на основу провере компетенција. Кандидати који први пут заснивају радни однос у државном органу подлежу пробном раду од 6 месеци. Кандидати без положеног државног стручног испита примају се на рад под условом да тај испит положе до окончања пробног рада. Кандидати са положеним државним стручним испитом немају предност у изборном поступку у односу на кандидате без положеног државног стручног испита. Пробни рад је обавезан за све који први пут заснивају радни однос у државном органу. Пробни рад за радни однос на неодређено време траје шест месеци.
Државни службеник на пробном раду који је засновао радни однос на неодређено време и државни службеник који је засновао радни однос на неодређено време, а који нема положен државни стручни испит, полаже државни стручни испит у року од шест месеци од дана заснивања радног односа.
Неблаговремене, недопуштене, неразумљиве или непотпуне пријаве, биће одбачене решењем конкурсне комисије. 
Јавни конкурс спроводи конкурсна комисија коју је именовао министар финансија. 
Овај конкурс се објављује на интернет презентацији и огласној табли Министарства финансија, на интерент презентацији Службе за управљање кадровима, на порталу е-управе, на интернет презентацији, огласној табли и периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање. 
Сви изрази, појмови, именице, придеви и глаголи у овом огласу који су употребљени у мушком граматичком роду, односе се без дискриминације и на особе женског пола.