Вести

25.09.2013.

Шљива као бренд

Cilj manifestacije je da povrati značaj šljivi - najrasprostranjenijoj podgorskoj i srpskoj voćarskoj kulturi, doprinese unapređivanju šljivarstva na ovom području i kroz brojne sajamske sadržaje afirmiše i sve druge resurse i potencijale.

Poslednjeg vikenda u avgustu, u Osečini kod Valjeva održan je Osmi sajam šljiva. Brojni proizvođači izložili su sve što od šljive može da se napravi - rakiju, pekmez, suve šljive sa orasima, kolače i karabane.

Cilj manifestacije je da povrati značaj šljivi - najrasprostranjenijoj podgorskoj i srpskoj voćarskoj kulturi, doprinese unapređivanju šljivarstva na ovom području i kroz brojne sajamske sadržaje afirmiše i sve druge resurse i potencijale opštine Osečina. Deo valjevske Podgorine jedan je od vodećih regiona u Srbiji po proizvodnji šljive, sa preko milion stabala tog voća, kao i brojnim preradnim kapacitetima za smeštaj i skladištenje. Strategija održivog razvoja kaže da će Osečina 2020. godine biti opština sa razvijenom poljoprivredom, otkupom, jakim preradnim kapacitetima, udruženim proizvođačima, brendiranim proizvodima sa zaštićenim geografskim poreklom.

Prema podacima organizatora, na manifestaciji je učestvovalo preko 200 izlagača iz Srbije i regiona, organizovano je niz stručnih predavanja, izložba mehanizacije za rad u voćnjacima, zabavni programi. Tokom tri dana Osmi sajam šljiva posetilo je više od 30.000 gostiju. Tradicionalno, kao i prethodnih godina, učešće na ovoj manifestaciji uzela je valjevska filijala NSZ, te su brojni posetioci imali priliku da saznaju sve o uslugama i programima Nacionalne službe za zapošljavanje.

Lokalna samouprava je poslednjih godina stimulisala voćare na ulaganje, a nosioci razvoja su Zemljoradnička zadruga u Peckoj, nove zadruge u nekoliko sela, kao i srpsko-austrijska kompanija ''Podgorina frukt'', koja je uspešna privatizacija nekadašnje ''Podgorke''.
Nagrađeni su najbolji učesnici sajma u različitim kategorijama. Valjevskoj firmi ''Agranela'', koja je prema podacima Privredne komore Srbije u 2012. godini bila najveći izvoznik suvih šljiva iz Srbije, organizacioni odbor je dodelio posebnu nagradu - zlatnik. Očekuje se da će ove godine ''Agranela'' ponuditi tržištu 1000 tona suve šljive bez koštice.

''Zahvaljujem svima što zajedno delimo radosti i uspehe u proizvodnji šljiva, rakija i drugih prerađevina. Osečina je ovih dana bila prestonica šljiva. Ovde je otvoren Prvi srpski muzej šljive. Firma 'Jovanović voće' je potpisala važan privredni ugovor za izvoz 500 tona suve šljive u Rumuniju, na tržište EU, a preduzetnik iz Nedelišća, iz Hrvatske, u pregovorima je da u Osečini ili Valjevu otvori firmu poljoprivredne mehanizacije'', poručio je Nenad Stefanović, predsednik Opštine Osečina.

Izlagači i gosti iz regiona saglasni su u oceni da je ova sajamska manifestacija veoma uspešna i poručili: ''Eto nas opet iduće godine!''