Послови

29.11.2023.

Руководилац Групе

МИНИСТАРСТВО ПРИВРЕДЕ

Република Србија
МИНИСТАРСТВО ПРИВРЕДЕ
Београд, Кнеза Милоша 20

На основу члана 54 Закона о државним службеницима („Службени гласник РС“, бр. 79/05, 81/05 – исправка, 83/05 – исправка, 64/07, 67/07-исправка, 116/08, 104/09, 99/14, 97/14, 94/17, 95/18 и 157/20 и 144/22), члана 9 став 1 Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима („Службени гласник РС“, бр. 2/19 и 67/21) и Закључка Комисије за давање сагласности за ново запошљавање и додатно радно ангажовање код корисника јавних средстава 51 број: 112-1718/2023 од 28. фебруара 2023. године, Министарство привреде, оглашава

ЈАВНИ КОНКУРС
ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ИЗВРШИЛАЧКОГ РАДНОГ МЕСТА

I Орган у коме се радно место попуњава: Министарство привреде, Београд, Кнеза Милоша 20.

II Радно место које се попуњава:

 

Руководилац Групе, звање самостални саветник
Група за интерну ревизију
1 извршилац

Опис послова: Руководи радом Групе, организује, пружа стручна упутства и надзире рад државних службеника у Групи; идентификује и процењује ризичне области пословања Министарства и припрема и подноси министру на одобрење нацрт повеље интерне ревизије, стратешког и годишњег плана рада интерне ревизије; одобрава планове обављања појединачних ревизија и координира извођење ревизорских процедура за обављање ревизија система, ревизија успешности, финансијских ревизија и ревизија усаглашености са прописима, као и ревизија система управљања ИПА програмима и пројектима; надгледа спровођење годишњег плана и примену методологије интерне ревизије; координира сарадњу са руководиоцима организационих јединица Министарства давањем смерница и разменом информација у циљу побољшања процеса управљања ризицима; припрема и доставља министру периодичне извештаје, годишњи извештај о напретку, извештај о појединачним ревизијама, саветодавном ангажману, о ограничењима у раду или препорукама за побољшање пословања субјеката ревизије и израђује годишњи извештај о раду интерне ревизије који се доставља Министарству финансија; обезбеђује стални професионални развој и план обуке интерних ревизора и развија и одржава програм обезбеђења и унапређења квалитета који покрива све аспекте интерне ревизије; сарађује са Централном јединицом за хармонизацију Министарства финансија, Државном ревизорском институцијом и другим контролним институцијама/телима у систему, другим државним органима и међународним и домаћим струковним институцијама и удружењима; обавља и друге по налогу министра.

Услови: Стечено високо образовање из научне области економске науке на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету; најмање пет година радног искуства у струци и најмање седам година искуства на пословима ревизије, финансијске контроле или рачуноводствено-финансијским пословима; положен испит за овлашћеног интерног ревизора у јавном сектору; положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

III Место рада: Београд, Кнеза Милоша 20.

IV Фазе изборног поступка и учешће кандидата: изборни поступак спроводи се из више обавезних фаза и то следећим редоследом: провера општих функционалних компетенција, провера посебних функционалних компетенција, провера понашајних компетенција и интервју са конкурсном комисијом.

У свакој фази изборног поступка врши се вредновање кандидата и само кандидат који испуни унапред одређено мерило за проверу одређене компетенције у једној фази изборног поступка може да учествује у провери следеће компетенције у истој или наредној фази изборног поступка

У изборном поступку проверавају се:

1. Опште функционалне компетенције, и то:
• организација и рад државних органа Републике Србије - провераваће се путем теста, на рачунару;
• дигитална писменост – провераваће се решавањем задатака практичним радом на рачунару;
• пословна комуникација – провераваће се писаном симулацијом на рачунару.

Напомена: У погледу провере опште функционалне компетенције „дигитална писменост“ (поседовањa знања и вештина у основама коришћења рачунара, основама коришћења интернета, обради текста и табеларне калкулације), ако учесник конкурса поседује важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о поседовању знања и вештина из наведених области и жели да на основу њега буде ослобођен тестирања компетенције „дигитална писменост“, неопходно је да уз пријавни образац (уредно и у потпуности попуњен у делу * Рад на рачунару), достави и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији.

Конкурсна комисија може одлучити да се кандидату изврши провера наведене компетенције ако увидом у достављени доказ не може потпуно да оцени поседовање ове компетенције.

Информације o материјалимa за припрему кандидата за проверу општих функционалних компетенција могу се наћи на сајту Службе за управљање кадровима, www.suk.gov.rs.

2. Посебне функционалне компетенције: након пријема извештаја о резултатима провере општих функционалних компетенција, међу кандидатима који су испунили мерила за проверу општих функционалних компетенција, врши се провера посебних функционалних компетенција, и то:
Посебна функционална компетенција у одређеној области рада - послови интерне ревизије (методе и алати интерне ревизије; поступак припреме повеље интерне ревизије, стратешког и годишњег плана интерне ревизије; поступак спровођења планова интерне ревизије) - провераваће се путем писане симулације.
Посебна функционална компетенција за одређено радно место - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон o министарствима, Правилник о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места у Министарству привреде) - провераваће се путем писане симулације.
Посебна функционална компетенција за одређено радно место - прописи из делокруга радног места (Закон о буџетском систему и Правилник о заједничким критеријумима за организовање и стандардима и методолошким упутствима за поступање и извештавање интерне ревизије у јавном сектору) - провераваће се путем писане симулације.

Информације о материјалима за припрему кандидата за проверу посебних функционалних компетенција могу се наћи на интернет презентацији Министарства привреде www.privreda.gov.rs.

3. Понашајне компетенције: управљање информацијама, управљање задацима и остваривање резултата, оријентација ка учењу и променама, изградња и одржавање професионалних односа, савесност, посвећеност и интегритет и управљање људским ресурсима - провераваће се путем психометријских тестова и интервјуа базираног на компетенцијама.

4. Интервју са конкурсном комисијом и вредновање кандидата: процена мотивације за рад на радном месту и прихватање вредности државних органа - провераваће се путем интервјуа са конкурсном комисијом.

V Пријава на јавни конкурс врши се на Обрасцу пријаве који је доступан на интернет презентацији Службе за управљање кадровима (www.suk.gov.rs) и Министарства привреде (www.privreda.gov.rs) и у штампаној верзији на писарници Министарства привреде, Кнеза Милоша бр. 20, Београд.

Приликом предаје пријаве на јавни конкурс, пријава добија шифру под којом подносилац пријаве учествује у даљем изборном поступку. Подносилац пријаве се обавештава о додељеној шифри у року од три дана од пријема пријаве, достављањем наведеног податка на начин који је у пријави назначен за доставу обавештења.

Напомена: Пример правилно попуњеног обрасца пријаве може се погледати на блогу Службе за управљање кадровима (https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate) у одељку „Образац пријаве“.

VI Рок за подношење пријава: рок за подношење пријава је 8 дана и почиње да тече наредног дана од дана објављивања јавног конкурса у периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.

VII Адреса на коју се подноси попуњен образац пријаве: пријаве на конкурс шаљу се поштом на адресу Министарство привреде, Кнеза Милоша број 20, 11000 Београд или се предају непосредно на писарницу Министарства привреде, Кнеза Милоша број 20, 11000 Београд са назнаком „За јавни конкурс за попуњавање извршилачког радног места”.
 
VIII Лица задужена за давање обавештења о јавном конкурсу: Драгана Маркићевић и Наташа Стефановић, тел. 011/3642-833, од 10.00 до 13.00 часова.

IX Општи услови за запослење: држављанство Републике Србије; да је учесник конкурса пунолетан; да учеснику конкурса раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и да није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци.

X Докази које прилажу кандидати који су успешно прошли фазе изборног поступка пре интервјуа са конкурсном комисијом: оригинал или оверена фотокопија уверења о држављанству; оригинал или оверена фотокопија извода из матичне књиге рођених; оригинал или оверена фотокопија дипломе којом се потврђује стручна спрема; оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима (кандидати са положеним правосудним испитом уместо доказа о положеном државном стручном испиту подносе доказ о положеном правосудном испиту); оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном испиту за овлашћеног интерног ревизора у јавном сектору; оригинал или оверена фотокопија доказа о радном искуству у струци (потврда, решење и други акти којима се доказује на којим пословима, у ком периоду и са којом стручном спремом је стечено радно искуство).

Државни службеник који се пријављује на јавни конкурс, уместо уверења о држављанству и извода из матичне књиге рођених подноси оригинал или оверену фотокопију решења о распоређивању или премештају на радно место у органу у коме ради или решење да је нераспоређен.

Сви докази прилажу се у оригиналу или фотокопији која је оверена код јавног бележника (изузетно у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници, приложени докази могу бити оверени у основним судовима, судским јединицама, пријемним канцеларијама основних судова, односно општинским управама као поверени посао). Као доказ се могу приложити и фотокопије докумената које су оверене пре 1. марта 2017. године у основним судовима, односно општинскоj управи.

Сви докази који се прилажу морају бити на језику и писму који је у службеној употреби државних органа Републике Србије, у супротном морају бити преведени и оверени од стране овлашћеног судског тумача.

Документа о чињеницама о којима се води службена евиденција: извод из матичне књиге рођених, уверење о држављанству и уверење о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима / уверење о положеном правосудном испиту.

Законом о општем управном поступку („Службени гласник РС“, бр. 18/16, 95/18 - аутентично тумачење и 2/23 - УС) прописано је, између осталог, да је орган дужан да по службеној дужности, у складу са законом, врши увид у податке о чињеницама неопходним за одлучивање о којима се води службена евиденција, да их прибавља и обрађује (члан 9 став 3); да у поступку који се покреће по захтеву странке орган може да врши увид, прибавља и обрађује личне податке о чињеницама о којима се води службена евиденција када је то неопходно за одлучивање, осим ако странка изричито изјави да ће те податке прибавити сама (члан 103 став 3).

Потребно је да учесник конкурса у делу Изјава*, у обрасцу пријаве, заокружи на који начин жели да се прибаве његови подаци из службених евиденција.

XI Рок за подношење доказа: кандидати који су успешно прошли фазе изборног поступка пре интервјуа са конкурсном комисијом, позивају се да у року од 5 радних дана од дана пријема обавештења доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку.

Кандидати који не доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку, односно који на основу достављених или прибављених доказа не испуњавају услове за запослење, писмено се обавештавају да су искључени из даљег изборног поступка. Докази се достављају на наведену адресу Министарства привреде.

XII Трајање радног односа: Радни однос заснива се на неодређено време.

XIII Датум и место провере компетенција кандидата у изборном поступку: са кандидатима чије су пријаве благовремене, допуштене, разумљиве, потпуне и који испуњавају услове предвиђене огласом о јавном конкурсу, на основу података наведених у обрасцу пријаве на конкурс, изборни поступак ће се спровести, почев од 15. децембра 2023. године, о чему ће кандидати бити обавештени на начин који наведу у својим пријавама.
 
Провера општих функционалних компетенција, посебних функционалних компетенција и понашајних компетенција ће се обавити у Служби за управљање кадровима, у Палати „Србија“, Нови Београд, Булевар Михајла Пупина број 2 (источно крило). Интервју са Конкурсном комисијом ће се обавити у просторијама Министарства привреде, Кнеза Милоша број 20. у Београду.

Кандидати који су успешно прошли једну фазу изборног поступка обавештавају се о датуму, месту и времену спровођења наредне фазе изборног поступка на контакте (бројеве телефона или email адресе), које наведу у својим обрасцима пријаве.

Напомене:

Сагласно члану 9 Закона о државним службеницима (,,Службени гласник РС” бр. 79/05, 81/05 - исправка, 83/05 - исправка, 64/07, 67/07 - исправка, 116/08, 104/09, 99/14, 94/17, 95/18, 157/20 и 142/22) кандидатима су при запошљавању у државни орган, под једнаким условима, доступна сва радна места и избор кандидата се врши на основу провере компетенција.

Као државни службеник на извршилачком радном месту може да се запосли и лице које нема положен државни стручни испит, али је дужно да га положи у прописаном року. Положен државни стручни испит није услов, нити предност за заснивање радног односа. Пробни рад је обавезан за све који први пут заснивају радни однос у државном органу. Пробни рад за радни однос на неодређено време траје шест месеци. Државни службеник на пробном раду, који је засновао радни однос на неодређено време и државни службеник који је засновао радни однос на неодређено време а који нема положен државни стручни испит, полаже државни стручни испит у року од шест месеци од дана заснивања радног односа.

Неблаговремене, недопуштене, неразумљиве или непотпуне пријаве биће одбачене.
Јавни конкурс спроводи конкурсна комисија коју је именовао министар привреде.

Овај конкурс се објављује на интернет презентацији и огласној табли Министарствa привреде (www.privreda.gov.rs), на порталу е-управе, на интернет презентацији Службе за управљање кадровима (www.suk.gov.rs), на интернет презентацији и периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.

Сви изрази, појмови, именице, придеви и глаголи у овом огласу који су употребљени у мушком, односе се без дискриминације и на особе женског пола.