Послови

31.05.2023.

Радна места које се попуњавају:

ВИШИ СУД У КРАЉЕВУ Краљево

ВИШИ СУД У КРАЉЕВУ
Краљево

На основу члана 54, 55 и 61 Закона о државним службеницима („Службени гласник РС“ 79/05.....157/20), одредби члана 8 став 4, члана 9 став 3, члана 10 и 11 Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима „Службени гласник РС“ бр. 2/19, 67/21), као и на основу Правилника о саставу конкурсне комисије, начину провере компетенција, критеријумима и мерилима за избор на извршилачка радна места у судовима и јавним тужилаштвима („Службени гласник РС“ бр. 30/19), а у складу са Правилником о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места у Вишем суду у Краљеву број Су I 9-1/23 од 12.1.2023. године оглашава

ЈАВНИ КОНКУРС

ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ИЗВРШИЛАЧКИХ РАДНИХ МЕСТА

Орган у коме се радно место попуњава: Виши суд у Краљеву, Краљево, Улица Карађорђева број 5.

Радна места које се попуњавају:

Радно место шеф рачуноводства, звање саветник

Опис послова: Организује и руководи радом рачуноводства и обезбеђује законитост рада; организује целокупно финансијско и материјално пословање суда; саставља финансијски план, периодични и завршни рачун суда; стара се о благовременом обезбеђивању потребних средстава за текуће послове суда и њихово наменско коришћење у складу са законом; и стара се о благовременом измиривању законских и уговорних обавеза суда; саставља захтеве за трансфер средстава Министарству правде и Високом савету судства, плате, материјалне трошкове и основна средства; усаглашава извештаје о утрошку средстава по контном плану и буџетским позицијама; припрема документацију потребну за девизну наплату судских такси и трошкова судског поступка, комуницира са НБС и извештава судије; стара се о благовременом и уредном обављању послова, израђује извештаје о материјално-финансијском пословању суда и доставља их надлежним органима; врши надзор над пословима КДП-а које обавља економ; врши послове израде штамбиља и печата и поверава запосленима и судијама уз одлуку коју доноси управа суда; саставља потребне дописе државним органима, банкама и другим органима о организацијама; обавља и друге послове по налогу председника суда.

Услови: стечено високо образовање из научне области економских наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, најмање три године радног искуства у струци и положен државни стручни испит и потребне компетенције за рад за ово радно место.

Фазе изборног поступка и учешће кандидата: Изборни поступак спроводи се из више обавезних фаза у којима се проверавају опште функционалне компетенције, посебне функционалне компетенције, понашајне компетенције и фазе у којој се спроводи интервју са комисијом.

У свакој фази изборног поступка врши се вредновање кандидата и само кандидат који испуни унапред одређено мерило за проверу одређених компетенција у једној фази изборног поступка може да учествује у провери следећих компетенција у истој или наредној фази изборног поступка.

1. Провера општих функционалних компетенција: Кандидатима који учествују у изборном поступку за радно место шефрачуноводства вршиће се најпре провера општих функционалних компетенција и то:
1. организација и рад државних органа Републике Србије (провера ће се вршити писаним путем – тест);
2. дигитална писменост (провера ће се вршити решавањем задатака практичним радом на рачунару);
3. пословна комуникација (провера ће се вршити писменом симулацијом).

Опште функционалне компетенције Комисија ће проверавати редоследом како је наведено, а кандидат који освоји један бод у провери одређене компетенције, искључиће се из даљег изборног поступка.

Компетенција организација и рад државних органа Републике Србије провераваће се путем теста који ће се састојати од 20 питања. Кандидати тест решавају заокруживањем једног од више понуђених одговора. Тест ће саставити комисија методом случајног избора из базе питања (у бази питања налазе се и тачни одговори), која је објављена на интернет презентацији Вишег суда у Краљеву. Кандидати ће тест радити у папирној форми. Време за израду теста је један сат, а кандидати ће се непосредно усмено обавестити о резултатима теста након истека времена за његово решавање.

Компетенција дигитална писменост провераваће се израдом практичног задатка на рачунару. Кандидатима ће се поставити задаци слични задацима који су објављени на интернет презентацији Вишег суда у Краљеву. Време за израду задатка је 45 минута.

У погледу провере опште функционалне компетенције дигитална писменост, ако кандидат поседује важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о поседовању знања и вештина из наведених области на траженом нивоу и жели да на основу њега буде ослобођен тестирања компетенције „дигитална писменост“, неопходно је да уз пријавни образац (уредно и у потпуности попуњен у делу „рад на рачунару“), достави и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији.

Компетенција пословна комуникација провераваће се решавањем теста који ће се радити у писаној форми. Кандидати тест решавају заокруживањем једног или више понуђених одговора из постављених задатака који ће бити слични задацима објављеним на интернет презентацији Вишег суда у Краљеву. Време за израду задатка је 45 минута.

Комисија ће саставити извештај о резултатима провере општих функционалних компетенција, а укупан број бодова који се могу доделити кандидату износи највише 9 бодова.

Након провере општих функционалних компетенција кандидатима који не буду искључени из даљег изборног поступка вршиће се провера посебних функционалних компетенција.

2. Провера посебних функционалних компетенција: У изборном поступку кандидатима за радно место шеф рачуноводства ће се проверавати три посебне функционалне комептенције и то:

1. Из оквира посебних функционалних компетенција из области рада финансијско материјални послови провераваће се:
- познавање буџетског система Републике Србије

2. Из оквира посебних функционалних компетенција из области рада материјално-финансијских, рачуноводствених послова и послова јавних набавки провераваће се:
- познавање прописа релевантних за надлежност и организацију рада суда;

3. Из оквира посебних функционалних компетенција за радно место шеф рачуноводства провераваће се:
- познавање прописа којим се уређују финансијско материјални послови.

Редослед провере: провера посебних функционалних компетенција вршиће се горе наведеним редоследом, с тим да се писмена и усмена провера не могу обавити у истом дану.

Компетенција – познавање буџетског система Републике Србије провераваће се путем теста који ће се састојати од 15 питања. Кандидати тест решавају заокруживањем једног од више понуђених одговора. Тест ће саставити Комисија методом случајног избора из базе питања која је објављена на интернет презентацији Вишег суда у Краљеву. Кандидати ће тест радити на папирној форми. Време за израду теста је један сат.

Компетенција – познавање прописа релевантних за надлежност и организацију рада суда провераваће се усменим путем, што подразумева разговор са кандидатом где кандидат у усменом облику даје предлог решења одређеног задатка који је типичан за обављање послова шефа рачуноводства. Свим кандидатима, поставиће се исти задатак а време за припрему кандидата је 15 минута.

Компетенција – познавање прописа којим се уређују финансијско материјални послови такође ће се проверавати усменим путем, што подразумева разговор са кандидатом где кандидат у усменом облику даје предлог решења одређеног задатка који је типичан за обављање послова шефа рачуноводства. Свим кандидатима, поставиће се исти задатак а време за припрему кандидата је 15 минута.

Максималан број бодова приликом провере посебних функционалних компетениција је 20.

3. Провера понашајних компетенција: Провера понашајних компетенција и то: управљање информацијама, управљање задацима и остваривање резултата, оријентација ка учењу и променама, изградња и одржавање професионалних односа, савесност, посвећеност и интегритет, вршиће се од стране дипломираног психолога путем упитника.

4. Интервју са комисијом и вредновање кандидата: Процена мотивације за рад на радном месту и прихватање вредности државних органа – провераваће се путем интервјуа са комисијом (усменим путем). Максималан број бодова који кандидат може добити на интервију са Комисијом је 6

Радно место записничар, звање референт

Опис послова: По годишњем распореду послова обавља све дактилографске послове у предметима додељеним у рад судији и судском помоћнику код кога је распоређен; пише записнике на суђењима, позиве за рочишта, доставнице и повратнице и обавља послове по диктату и врши преписе код судије и судијског помоћника, сачињава списак предмета за рочишта и истиче их на огласну таблу доставља предмете за суђења у писарницу; води рачуна о уредности списа; попуњава обрасце решења о кажњавању сведока, наредбе за привођење, решење о исплати сведоцима, вештацима и сл.; попуњава статистичке листове и поступка по наредби судије; по потреби дежура са судијом ради увиђаја; стара се о чувању и рационалном коришћењу канцеларијског и другог потрошног материјала, стара се о чувању и преносу података; доступности материјала, ради и друге послове по налогу судије, шефа дактилобироа и председника суда,

Услови: III или IV степен ССС друштвеног, природног или техничког смера, најмање 2 године радног искуства у струци, положен државни стручни испит, положен испит за дактилографа Iа класе и потребне компетенције за рад за ово радно место.

Фазе изборног поступка и учешће кандидата: Изборни поступак спроводи се из више обавезних фаза у којима се проверавају опште функционалне компетенције, посебне функционалне компетенције, понашајне компетенције и фазе у којој се спроводи интервју са комисијом.

1. Провера општих функционалних компетенција: Кандидатима који учествују у изборном поступку за радно место шефрачуноводства вршиће се најпре провера општих функционалних компетенција и то:
1. организација и рад државних органа Републике Србије (провера ће се вршити писаним путем – тест);
2. дигитална писменост (провера ће се вршити решавањем задатака практичним радом на рачунару);
3. пословна комуникација (провера ће се вршити писменом симулацијом).

Опште функционалне компетенције комисија ће проверавати редоследом како је наведено, а кандидат који освоји један бод у провери одређене компетенције, искључиће се из даљег изборног поступка.

Компетенција организација и рад државних органа Републике Србије провераваће се путем теста који ће се састојати од 20 питања. Кандидати тест решавају заокруживањем једног од више понуђених одговора. Тест ће саставити комисија методом случајног избора из базе питања (у бази питања налазе се и тачни одговори), која је објављена на интернет презентацији Вишег суда у Краљеву. Кандидати ће тест радити у папирној форми. Време за израду теста је један сат, а кандидати ће се непосредно усмено обавестити о резултатима теста након истека времена за његово решавање.

Компетенција дигитална писменост провераваће се израдом практичног задатка на рачунару. Кандидатима ће се поставити задаци слични задацима који су објављени на интернет презентацији Вишег суда у Краљеву. Време за израду задатка је 45 минута.

У погледу провере опште функционалне компетенције дигитална писменост, ако кандидат поседује важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о поседовању знања и вештина из наведених области на траженом нивоу и жели да на основу њега буде ослобођен тестирања компетенције „дигитална писменост“, неопходно је да уз пријавни образац (уредно и у потпуности попуњен у делу „рад на рачунару“), достави и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији.

Компетенција пословна комуникација провераваће се решавањем теста који ће се радити у писаној форми. Кандидати тест решавају заокруживањем једног или више понуђених одговора из постављених задатака који ће бити слични задацима објављеним на интернет презентацији Вишег суда у Краљеву. Време за израду задатка је 45 минута.

Комисија ће саставити извештај о резултатима провере општих функционалних компетенција, а укупан број бодова који се могу доделити кандидату износи највише 9. бодова.

Након провере општих функционалних компетенција кандидатима који не буду искључени из даљег изборног поступка вршиће се провера посебних функционалних компетенција.

2. Провера посебних функционалних компетенција: У изборном поступку за радно место записничар кандидатима ће се проверавати три посебне функционалне комептенције и то:

1. Из оквира посебних функционалних компетенција за радно место провераваће се:
- познавање прописа: Судски пословник и Закон о државним службеницима
- и вештина куцања.

Из оквира посебне функционалне компетенције за област рада провераваће се:
-способност припреме материјала и вођење записника.

Редослед провере: Провера посебних функционалних компетенција вршиће се горе наведеним редоследом, с тим да се писмена и усмена провера не могу обавити у истом дану.

Компетенција познавање прописа: Судски пословник и Закон о државним службеницима провераваће се путем теста који ће се састојати од 15 питања. Кандидати тест решавају заокруживањем једног од више понуђених одговора. Тест ће саставити Комисија методом случајног избора из базе питања која је објављена на интернет презентацији Основног суда у Краљеву. Кандидати ће тест радити у папирној форми. Време за израду теста је један сат. Максималан број бодова на тесту је 15.

Компетенција поседовање вештине куцања провераваће се практичним радом на рачунару тако што ће члан Комисије гласно диктирати судску одлуку коју ће кандидати куцати на рачунару. Сви кандидати ће радити исту судску одлуку а време за проверу је 10 минута.

Компетенција способност припреме материјала и вођење записника провераваће се усменим путем, што подразумева разговор са кандидатом где кандидат у усменом облику даје предлог решења одређеног задатка који је типичан за обављање послова на радном месту записничар. Свим кандидатима ће се поставити исти задатак, а време за припрему кандидата је 15 минута.

Максимални број бодова приликом провере посебних функционалних компетенција је 20.

1. Провера понашајних компетенција: Провера понашајних компетенција и то: управљање информацијама, управљање задацима и остваривање резултата, оријентација ка учењу и променама, изградња и одржавање професионалних односа, савесност, посвећеност и интегритет, вршиће се од стране дипломираног психолога путем упитника.

2. Интервју са комисијом и вредновање кандидата: Процена мотивације за рад на радном месту и прихватање вредности државних органа – провераваће се путем интервјуа са комисијом (усменим путем). Максималан број бодова који кандидат може добити на интервјуу са Комисијом је 6.

Општи услови за рад на радном месту: (Прописани су чланом 45 Закона о државним службеницима): да је учесник конкурса пунолетан држављанин Републике Србије; да учеснику конкурса није раније престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа; да учесник конкурса није осуђиван на казну затвора у трајању од најмање шест месеци.

Докази који се прилажу уз пријаву:
- извод из матичне књиге рођених,
- уверење о држављанству Републике Србије,
- диплома или уверење којом се потврђује стручна спрема,
- уверење о положеном државном стручном испиту
- исправе којима се доказује радно искуство у струци (потврде, решења, уговори и други акти из којих се види на којим пословима и у ком периоду је стечено радно искуство),
-уверење издато од стране суда (Основног или Вишег) да се против кандидата не води кривични поступак (не старије од шест месеци),
- уверење издато од стране надлежног органа (МУПа) да кандидат није осуђиван (не старије од шест месеци)
- потврду да учеснику конкурса раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде радне дужности из радног односа издате од стране државног органа у коме је учесник јавног конкурса био у радном односу.
- а за радно место записничара прилаже се и доказ: уверење-сертификат о положеном испиту за дактилографа I а класе.

Државни службеник који се пријављује на конкурс подноси решење о распоређивању или премештају на радно место у органу у коме ради или решење да је нераспоређен, уместо уверења о држављанству и извода из матичне књиге рођених.

Сви докази се подносе у оригиналу или фотокопији која је оверена од стране јавног бележника.

НАПОМЕНА: Сходно чл. 64 Закона о државним службеницима за кандидата који први пут заснива радни однос у државном органу, обавезан је пробни рад у трајању од шест месеци.

Положен државни стручни испит није услов нити предност за заснивање радног односа.

Изабрани кандидат који нема положен државни стручни испит дужан је да исти положи у року од 6 месеци од дана пријема односно распоређивања.

Место рада за сва радна места: подручје Вишег суда у Краљеву.

Јавни конкурс спровешће конкурсна комисија именована одлуком председника Вишег суда у Краљеву.

Тест и задаци којима се проверавају опште функционалне компетенције биће исти за све кандидате без обзира за које радно место су поднели пријаве.

Рок за подношење пријаве на конкурс: јавни конкурс је оглашен на огласној табли Вишег суда у Краљеву, на интернет презентацији Вишег суда у Краљеву, на порталу е-управа, на интернет презентацији и периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање, а рок за подношење пријаве на јавни конкурс је 8 дана од дана оглашавања у периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање и почиње да тече од наредног дана од дана оглашавања. Јавни конкурс ће бити оглашен дана 31.05.2023. године у периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање и последњи дан за предају пријава је 08.06.2023. године.

Пријава на јавни конкурс врши се на Обрасцу пријаве који је доступан на интернет презентацији Вишег суда у Краљеву www.kv.vi.sud.rs

Приликом предаје пријаве на конкурс, пријава добија шифру под којом подносилац пријаве учествује у даљем изборном поступку. Шифра пријаве уноси се у образац пријаве након што комисија састави списак кандидата међу којима се спроводи изборни поступак.

Подносиoци пријаве се обавештавају о додељеној шифри у року од три дана од пријема пријаве, достављањем наведеног податка на начин који је у пријави назначен за доставу обавештења.

Пријаве се подносе у затвореној коверти на адресу Вишег суда у Краљеву, 36000 Краљево, ул. Карађорђева бр 5, са назнаком: „за јавни конурс - попуњавања извршилачког радног места (навести радно место за које се подноси пријава), а могу се предати и на пријемном одељењу Вишег суда у Краљеву. На полеђини коверте навести име и презиме.

Лице задужено за давање обавештења о јавном конкурсу: Драгана Симић, секретар Вишег суда у Краљеву, контакт телефон 036/313-350.

Трајање радног односа: радни однос заснива се на неодређено време.

Датум и место провере компетенција учесника конкурса у изборном поступку: Са учесницима конкурса чије су пријаве благовремене, допуштене, разумљиве, потпуне, уз које су приложени сви потребни докази и који испуњавају услове предвиђене огласом о јавном конкурсу, изборни поступак ће се спровести у просторијама Вишег суда у Краљеву. У изборном поступку Комисија може да проверава само оне компетенције које су наведене у огласу о конкурсу и на начин који је наведен у огласу о конкурсу. Кандидати ће о датуму и времену провере, бити обавештени на контакте бројева телефона или на е-маил адресу које су навели у пријави. Кандидати међу којим се спроводи изборни поступак обавештавају се о томе када почиње избoрни поступак најмање три дана пре отпочињања изборног поступка. Кандидат који се не одазове позиву да учествује у провери једне компетенције обавештава се да је искључен из даљег тока изборног поступка.

НАПОМЕНЕ:

Документа о чињеницама о којима се води службена евиденција су уверења о држављанству, извод из матичне књиге рођених, уверење о положеном државном стручном испиту, уверење да кандидат није осуђиван и уверење да се против кандидата не води кривични поступак. Законом о општем управном поступку („Службени гласник РС“ бр. 18/16) прописано је, између осталог да је орган дужан да по службеној дужности, у складу са законом, врши увид у податке о чињеницама неопходним за одлучивање о којима се води службена евиденција да их прибавља и обрађује (члан 9. став 3.); да у поступку који се покреће по захтеву странке орган може да врши увид, прибавља и обрађује личне податке о чињеницама о којима се води службена евиденција када је то неопходно за одлучивање, осим ако странка изричито изјави да ће те податке прибавити сама (члан 103 став 3).

Потребно је да кандидат у делу Изјава*, у Обрасцу пријаве, заокружи на који начин жели да се прибаве његови подаци из службених евиденција;

Неблаговремене, недопуштене, неразумљиве или непотпуне пријаве и пријаве уз које нису приложени сви тражени докази биће одбачене, од стране конкурсне комисије.

Сви појмови који су у овом огласу изражени у граматичком мушком роду подразумевају род лица на које се односе.

Овај оглас објављује се на интернет презентацији Вишег суда у Краљеву (www.kv.vi.sud.rs у делу „огласна табла-огласи суда“), огласној табли Вишег суда у Краљеву, на порталу е-управа и интернет презентацији и периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.

Образац пријаве на конкурс може се преузети на званичној интернет презентацији Вишег суда у Краљеву (www.kv.vi.sud.rs у делу „корисно-обрасци“).