Послови

14.06.2023.

Пословни секретар; Административно-технички послови

ДРЖАВНО ПРАВОБРАНИЛАШТВО

 

ДРЖАВНО ПРАВОБРАНИЛАШТВО

На основу члана 47, члана 48, члана 54. и члана 55. Закона о државним службеницима („Службени гласник РС”, бр. 79/05, 81/05-исправка, 83/05-исправка, 64/07, 67/07-исправка, 116/08, 104/09, 99/14, 94/17, 95/18, 157/20 и 142/22), члана 9. став 3. и члан 11. Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима („Службени гласник РС”, бр. 2/19 и 67/21), Правилника о саставу конкурсне комисије, начину провере компетенција, критеријумима и мерилима за избор на извршилачка радна места у Државном правобранилаштву II Дп-340/19 од 20. децембра 2019. године и  Закључка Комисије за давање сагласности за  ново запошљавање и додатно радно ангажовање код корисника јавних средстава 51 Број 4641/2023 од 31. маја 2023. године оглашава

ЈАВНИ КОНКУРС ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ИЗВРШИЛАЧКИХ
РАДНИХ МЕСТА

I Орган у коме се радна места попуњавају: Државно правобранилаштво, Београд, Косовска 31.

II Раднa местa којa се попуњавају:

1. Пословни секретар, у звању млађи саветник
Секретаријат
1 извршилац

Опис послова: води евиденцију дневних активности и распореда обавеза Правобраниоца; обавља послове подршке у погледу припреме рада државног правобраниоца и секретара; обавља послове спољне и интерне комуникације за потребе Правобраниоца и секретара; обавља послове спољне и интерне коресподенције, припрема дописе и материјале за састанке, води записнике и припрема извештаје са састанака; организује и врши пријем странака према распореду дневних обавеза Правобраниоца; обезбеђује и  чува документе  које одреди Правобранилац; помаже у организацији службених путовања Правобраниоца; прима, евидентира и експедује пошту Правобраниоца; по потреби води уписнике у електронској форми; обавља и друге послове по налогу Правобраниоца и секретара.

Услови: Стечено високо образовање из научне односно стручне области правне или економске науке или менаџмент и бизнис на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, најмање једна година радног искуства у струци или најмање пет година радног стажа у државним органима, положен државни стручни испит и потребне компетенције за то радно место.

Место рада: Београд, Косовска 31

2. Административно-технички послови, у звању референт
у Одељењу у Краљеву
1 извршилац

Опис послова:  пријем поште, евидентирање пријема, бар кодирање и скенирање примљеног писмена и уношење потребних података у Лурис, о датуму пријема, пошиљаоцу, врсти писмена,  везама и прослеђивање на даљу обраду уписничарима; електронско придруживање нових документа постојећем електронском предмету када постоји већ формиран предмет , формирање нових парничних, ванпарничних и других предмета у систему за електронску евиденцију предмета; уношење података о предмету у систем за електронску евиденцију предмета: уписник, заступани орган, странке, основ спора, вредност спора, судске везе, остале везе; штампање корица предмета и улагање папирног документа; придруживање иницијалних аката примљених у парничним, ванпарничним, извршним и другим предметима у одговарајуће уписнике, новонасталом предмету; изношење нових предмета заменику или ако предмет постоји носи документ у рок; пријем, контрола и улагање парничних, ванпарничних и других предмета у одређене рокове и евидентирање у Лурису; изношење одлука и предмета из рока, (обрада, одлуке и пошта) и евидентирање у Лурису, развођење и задуживање обрађивача; развођење завршених предмета, одлагање у архиву и уношење потребних података у Лурис; печатирање, скенирање, ковертирање и експедовање аката предатих на експедицију; евидентирање експедоване поште; обавља и друге послове по налогу Правобраниоца, заменика, секретара и шефа писарнице.

Услови: Средња стручна спрема друштвеног, природног или техничког смера или гимназија, III или IV степен, најмање две године радног искуства у струци, положен државни стручни испит и потребне компетнције за то радно место.

Место рада: Краљево, Цара Лазара 38, други спрат.

III Фазе изборног поступка и учешће кандидата:

Изборни поступак се спроводи из више обавезних фаза и то следећим редоследом: провера општих функционалних компетенција, провера посебних функционалних компетенција, провера понашајних компетенција и интервју са Конкурсном комисијом.
У свакој фази изборног поступка врши се вредновање кандидата и само кандидат који испуни унапред одређено мерило за проверу одређене компетенције у једној фази изборног поступка може да учествује у провери следеће компетенције у истој или наредној фази.
Кандидатима који учествују у изборном поступку прво се проверавају

Опште функционалне компетенције, и то:
•    „Организација и рад државних органа Републике Србије“ - провераваће се путем  теста (писмено),
•    „Дигитална писменост“ – провераваће се практичним радом на рачунару или увидом у доказ о познавању рада на рачунару,
•    „Пословна комуникација“ – провераваће се путем симулације (писмено).

Напомена: У погледу провере опште функционалне компетенције „Дигитална писменост“ ако учесник конкурса поседује важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о познавању рада на рачунару на траженом нивоу  и жели да на основу њега буде ослобођен тестирања компетенције – Дигитална писменост, неопходно је да уз пријавни образац ( уредно и у потпуности попуњен у делу „ Рад на рачунару“) достави и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији.
Конкурсна комисија може одлучити да се кандидату изврши провера наведене компетенције, ако увидом у достављени доказ не може потпуно да оцени поседовање ове компетенције на нивоу који је неопходан за обављање послова на радном месту.
Информације о материјалима за припрему кандидата за проверу општих функционалних компетенција могу се наћи на сајту Државног правобранилаштва (www.dpb.gov.rs).

Провера посебних функционалних компетенција:
Након пријема извештаја о резултатима провере општих функционалних компетенција, међу кандидатима који су испунили мерила за проверу општих функционалних компетенција, врши се провера посебних функционалних компетенција за оба оглашена радна места, и то:

За радно место под редним бројем 1:
Посебна функционална компетенција за област рада: Област стручно-оперативни послови (методе и технике опсервације, прикупљања и евидентирања  података; технике обраде и израде прегледа података; методе и технике израде извештаја на основу одређених евиденција), провераваће се писаним (тест) и усменим путем (разговор са кандидатом).
Посебна функционална компетенција за област рада: Област Секретаријат Државног правобранилаштва (познавање прописа релевантних за надлежност и уређење Државног правобранилаштва; познавање прописа релевантних за рад Секретаријата Државног правобранилаштва; знање и вештине за израду аката из надлежности Секретаријата Државног правобранилаштва), провераваће се писаним (тест) и усменим путем (разговор са кандидатом).
Посебна функционална компетенција за одређено радно место: Прописи из делокруга радног места (Закон о правобранилаштву, Закон о државним службеницима, Закон о печату државних и других органа, Уредба о канцеларијском пословању органа државне управе), провераваће се писаним (тест) и усменим путем (разговор са кандидатом).

За радно место под редним бројем 2:
Посебна функционална компетенција за област рада: Област административно-технички послови (канцеларијско пословање, технике  евидентирања и ажурирања података у релевантиним базама података, методе вођења интерних и доставних књига),  провераваће се писаним (тест) и усменим путем (разговор са кандидатом).
Посебна функционална компетенција за област рада: Област писарница Државног правобранилаштва (познавање прописа релевантних за надлежност и организацију Државног правобранилаштва, знање и вештине за рад на пословном софтверу), провераваће се писаним (тест) и усменим путем (разговор са кандидатом).
Посебна функционална компетенција за одређено радно место - познавање релевантних прописа из делокруга рада радног места (Закон о правобранилаштву, Уредба о канцеларијском пословању органа државне управе), провераваће се писаним (тест) и усменим путем (разговор са кандидатом).

Провера понашајних компетенција за сва извршилачка радна места
Понашајне компетенције су: Управљање информацијама; Управљање задацима и остваривање резултата; Оријентација ка учењу и променама; Изградња и одржавање професионалних односа; Савесност, посвећеност и интегритет.
Понашајне компетенције проверава дипломирани психолог  путем интервјуа базираном на компетенцијама и упитника.

Интервју са Конкурсном комисијом и вредновање кандидата за сва извршилачка радна места: Процена мотивације за рад на радном месту у органу и прихватање вредности државних органа – провераваће се путем интервјуа са Конкурсном комисијом (усмено).

IV Општи услови за запослење: држављанство Републике Србије; да је учесник конкурса пунолетан; да учеснику конкурса раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа; да учесник конкурса није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци.

V Пријава на јавни конкурс:
Пријава на јавни конкурс подноси се на Обрасцу пријаве који је доступан на интернет презентацији Државног правобранилаштва (www.dpb.gov.rs) или у штампаној верзији у писарници Државног правобранилаштва, Београд, Косовска 31. Образац пријаве мора бити својеручно потписан. Пријава на јавни конкурс може се поднети путем поште или непосредно на писарници Државног правобранилаштва, Београд, Косовска 31. Приликом пријема пријаве на јавни конкурс, пријава добија шифру под којом подносилац пријаве учествује на јавном конкурсу. Подносиоци пријаве се обавештавају о додељеној шифри у року од три дана од дана пријема пријаве, достављањем наведеног податка на начин који је кандидат у пријави назначио за доставу обавештења.

VI Датум и место провере компетенција учесника конкурса у изборном поступку: са кандидатима чије су пријаве благовремене, допуштене, разумљиве, потпуне и који испуњавају услове предвиђене огласом о јавном конкурсу на основу података наведених у обрасцу пријаве на конкурс, изборни поступак ће се спровести почев од 03. јула 2023. године, о чему ће учесници конкурса бити обавештени на начин који су навели у својим пријавама.
Провера свих компетенција ће се вршити у просторијама Државног правобранилашта, Београд,  ул. Косовска 31.
 Кандидати који успешно прођу једну фазу изборног поступка обавештавају се о датуму, месту и времену спровођења наредне фазе изборног поступка на контакте ( бројеве телефона или е-mail адресе), које наведу у својим обрасцима пријаве.

VII Докази које прилажу само кандидати који су успешно прошли фазе изборног поступка пре интервјуа са Конкурсном комисијом:
- оригинал или оверена фотокопија извода из матичне књиге рођених;
- оригинал или оверена фотокопија уверења о држављанству;
- оригинал или оверена фотокопија дипломе којом се потврђује стручна спрема;
- оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима – за оба радна места. Кандидати без положеног државног стручног испита за рад у државним органима примају се на рад под условом да тај испит положе до окончања пробног рада;
- оригинал или оверена фотокопија доказа о радном искуству у струци (потврда, решење и други акти којима се доказује на којим пословима, са којом стручном спремом и у ком временском периоду је стечено радно искуство ) – за оба радна места;  
- Образац пријаве у делу Изјава* - кандидат  се опредељује да ли ће сам доставити податке о чињеницама о којима се води службена евиденција или ће то орган учинити уместо њега.
Законом о општем управном поступку („Службени гласник РС“, бр. 18/16 и 95/18 - аутентично тумачење) прописано је, између осталог, да је орган дужан да по службеној дужности, у складу са законом, врши увид у податке о чињеницама неопходним за одлучивање о којима се води службена евиденција, да их прибавља и обрађује (члан 9. став 3.); да у поступку који се покреће по захтеву странке орган може да врши увид, прибавља и обрађује личне податке о чињеницама о којима се води службена евиденција када је то неопходно за одлучивање, осим ако странка изричито изјави да ће те податке прибавити сама (члан 103. став 3).
Документа о чињеницама о којима се води службена евиденција су: извод из матичне књиге рођених, уверење о држављанству и уверење о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима.
Наведене доказе кандидат може доставити уз пријаву и сам, а у циљу ефикаснијег и бржег спровођења изборног поступка.

Државни службеник који се пријављује на јавни конкурс уместо уверења о држављанству и извода из матичне књиге рођених подноси оригинал или оверену фотокопију решења о распоређивању или премештају на радно место у органу у коме ради или решења да је државни службеник нераспоређен.
Сви докази прилажу се у оригиналу или фотокопији која је оверена код јавног бележника (изузетно у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници, приложени докази могу бити оверени у основним судовима, судским јединицама, пријемним канцеларијама основних судова, односно општинским управама као поверени посао). Као доказ се могу приложити и фотокопије докумената које су оверене пре 1. марта 2017. године у основним судовима, односно општинским управама. Фотокопије докумената које нису оверене од стране надлежног органа неће се разматрати.

VIII Датум оглашавања и рок за подношење пријава: Датум оглашавања: 14. јун 2023. године. Рок за подношење пријава је 8 (осам) дана и почиње да тече наредног дана од дана оглашавања у периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање „Послови“, односно рок почиње да тече 15. јуна 2023. године и истиче 22. јуна 2023. године.

IX Рок за подношење доказа: Кандидати који су успешно прошли фазе изборног поступка пре интервијуа са Конкурсном комисијом позваће се да у року од 5 (пет) радних дана од дана пријема обавештења приложе остале доказе који се прилажу у конкурсном поступку. Кандидати који у остављеном року не приложе остале доказе који се прилажу у конкурсном поступку, односно који на основу достављених или прибављених доказа не испуњавају услове за запослење, писаним путем се обавештавају да су искључени из даљег изборног поступка. Докази се достављају на адресу наведену у огласу, односно адресу Државног правобранилаштва.

X Адреса на коју се подноси попуњен образац пријаве на јавни конкурс: Образац пријаве на јавни конкурс шаље се поштом или предаје непосредно на писарници Државног правобранилаштва, 11000 Београд, ул. Косовска 31, са назнаком „Пријава на јавни конкурс - за извршилачко радно место (навести назив радног места)”.

XI Изборни поступак: Списак кандидата који испуњавају услове за запослење на радном месту и међу којима се спроводи изборни поступак, објављује се на интернет презентацији Државног правобранилаштва према шифрама њихове пријаве.
Кандидате који успешно заврше писмену проверу општих функционалних компетенција Конкурсна комисија ће обавестити о времену и месту провере посебних функционалних компетенција, а потом и о времену и месту провере понашајних компетенција и на крају обавити интервју са кандидатима.

XII Лице задужено за давање обавештења о јавном конкурсу: Светлана Петровић, телефон: 011/635-93-55.

XIII Врста и трајање радног односа:
За оба радна места радни однос се заснива на неодређено време.

Напомене:
Сагласно члану 9. Закона о државним службеницима, кандидатима су при запошљавању у државни орган под једнаким условима доступна сва радна места и избор кандидата врши се на основу провере компетенција.
Кандидати који први пут заснивају радни однос у државном органу подлежу пробном раду од шест месеци  (изузев приправника).
Кандидати без положеног државног стручног испита за рад у државним органима примају се на рад под условом да тај испит положе до окончања пробног рада; државни службеник који је засновао радни однос на неодређено време, а који нема положен државни стручни испит , дужан је да положи државни стручни испит у року од шест месеци од дана заснивања радног односа.
Кандидати са положеним државним стручним испитом немају предност у изборном поступку у односу на кандидате без положеног државног стручног испита.
Сви докази прилажу се на српском језику, односно уколико су на страном језику морају бити  преведени на српски језик и оверени од стране овлашћеног судског тумача.
Диплома којом се потврђује стручна спрема, а која је стечена у иностранству мора бити нострификована.
Неблаговремене, недопуштене, неразумљиве или непотпуне пријаве биће одбачене.
Свака фаза изборног поступка у селекцији кандидата биће елиминациона.
Информације о материјалима за припрему кандидата за проверу општих функционалних могу се наћи на сајту Државног правобранилаштва (www.dpb.gov.rs).
Обавештавају се учесници јавног конкурса да ће се документација враћати искључиво на писани захтев учесника.
Сви изрази, појмови, именице, придеви и глаголи у овом огласу који су употребљени у мушком роду, односе се без дискриминације и на особе женског пола.
Овај конкурс објављује се на огласној табли и web страници Државног правобранилаштва www.dpb.gov.rs,  на web страници Службе за управљање кадровима: www.suk.gov.rs, на порталу e-управе, на огласној табли, web страници и периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање „Послови“.