Послови

19.11.2025.

МИНИСТАРСТВО ЗА БРИГУ О ПОРОДИЦИ И ДЕМОГРАФИЈУ

Čitaj mi

МИНИСТАРСТВО ЗА БРИГУ О ПОРОДИЦИ И ДЕМОГРАФИЈУ

МИНИСТАРСТВО ЗА БРИГУ О ПОРОДИЦИ И ДЕМОГРАФИЈУ

На основу члана 54. Закона о државним службеницима („Службени гласник РСˮ, бр. 79/05, 81/05 – испр., 83/05 – испр., 64/07, 67/07 – испр., 116/08, 104/09, 99/14, 94/17, 95/18, 157/20, 142/22, 13/25 – одлука УС и 19/25) и члана 9. став 1. Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима („Службени гласник РСˮ, број 2/19 и 67/21), и Закључака Комисије за давање сагласности за ново запошљавање и додатно радно ангажовање код корисника јавних средстава 51 бр: 112-6660/2025 од 1. јула 2025. године и 51 Број: 112-7624/2025 од 29. јула 2025. године, оглашава

ЈАВНИ КОНКУРС
ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ИЗВРШИЛАЧКИХ РАДНИХ МЕСТА

I Орган у коме се попуњавају радна места: Министарство за бригу о породици и демографију, Београд, Булевар Михајла Пупина 2. 
 
II Радна места која се попуњавају:

1. Радно место за послове планирања породице и деце, звање саветник
Група за планирање породице и деце и унапређење квалитета живота, Сектор за планирање породице и деце и унапређење квалитета живота, продужетак живота и породично – правну заштиту, наведено под редним бројем 4. Правилника о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места Министарства за бригу о породици и демографију (у даљем тексту Правилник)
1 извршилац

Опис послова: Припрема документацију и учествује у поступку израде стратешких докумената, нацрта закона, предлога подзаконских аката и других прописа којима се регулишу питања из области планирања породице и деце; прати и анализира спровођење стратешких докумената и прописа и потписаних међународних конвенција из делокруга Групе; прати и анализира стање у области планирања породице и деце са циљем подизања свести о значају процеса планирања; прикупља податке неопходне за одређивање приоритетних подручја за финансирање програма и пројеката установа и организација које делују у областима које се тичу младих и подршке родитељству; израђује извештаје у вези са сарадњом са институцијама у области планирања и унапређења породице и деце; припремa документацију и учествује у припреми предлога финансијског плана за спровођење програма планирања породице и деце; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе. 

Услови: стечено високо образовање у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету; најмање 3 године радног искуства у струци; положен државни стручни испит; као и потребне компетенције за обављање послова радног места. 

2. Руководилац Групе за унапређење квалитета живота породица са децом која су оболела од ретких болести и осталих који су оболели од ретких болести, звање самостални саветник
Сектор за планирање породице и деце и унапређење квалитета живота, продужетак живота и породично-правну заштиту, наведено под редним бројем 6. Правилника
1 извршилац

Опис послова: Руководи и планира рад Групе; пружа стручна упутства, координира и надзире рад државних службеника у Групи; обавља стручне послове у поступку израде стратешких докумената, нацрта закона, предлога и подзаконских аката и других прописа којима се регулишу питања из области подизања квалитета живота породица са децом која су оболела од ретких болести и осталих који су оболели од ретких болести; прати примену потврђених међународних конвенција из делокруга Групе; прати стање у области подизања квалитета живота породица са децом која су оболела од ретких болести и осталих који су оболели од ретких болести и припрема извештаје; израђује програме за подизање свести јавности о ретким болестима и потребама породица са децом која су оболела од ретких болести и осталих који су оболели од ретких болести; сарађује са институцијама у чијој су надлежности услуге које утичу на остваривање права оболелих од ретких болести као што су образовање, здравствена заштита и здравствено осигурање; припрема мишљења о нацртима стратешких докумената, нацртима и предлозима закона, предлозима других прописа и општих аката које припремају други државни органи; припрема предлог финансијског плана за спровођење програма; обавља и друге послове по налогу помоћника министра.

Услови: стечено високо образовање у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету; најмање 5 година радног искуства у струци; положен државни стручни испит; као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

3. Радно место за управно – надзорне послове и унапређење у области породично правне заштите, звање самостални саветник
Одсек за управно – надзорне послове у области породично – правне заштите, Сектор за планирање породице и деце и унапређење квалитета живота, продужетак живота и породично – правну заштиту, један извршилац, наведено под редним бројем 9. Правилника
1 извршилац

Опис послова: Учествује у изради нацрта појединачних управних аката којима се у другом степену решава по жалбама и приговорима и одлучује у посебним случајевима уклањања и мењања решења које у првом степену доносе органи старатељства и органи јединица локалних самоуправа у областима породичноправне заштите и личног статуса грађана; помаже у вршењу надзора над радом органа старатељства као и надзора над стручним радом органа старатељства, припрема извештаје о извршеном надзору са предлогом мера за отклањање уочених неправилности и прати извршавање наложених мера; прати спровођење међународних конвенција и билатералних уговора и израђује извештаје; прати и анализира стање у вези са спровођењем стратешких докумената и прописа из делокруга Одсека и предлаже мере за унапређење стања у тим областима; учествује у креирању и увођењу у праксу нових метода рада ради унапређивања породичноправне заштите деце и породице и унапређивања и развоја института усвојења и хранитељства; припрема одговоре на посланичка питања из делокруга Одсека; учествује у изради нацрта закона и других прописа у области породичноправне заштите, помаже у давању стручних објашњења о примени закона и других прописа из области Одсека, припрема мишљења на нацрте закона и других прописа у надлежности Министарства и други државних органа који су из делокруга рада Одсека; обавља друге послове по налогу шефа Одсека.

Услови: стечено високо образовање из научне области правне науке на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету; најмање 5 година радног искуства у струци; положен државни стручни испит; као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

4. Радно место за послове сарадње са локалном самоуправом, звању саветник
Сектор за демографију, унутрашње миграције и сарадњу са локалном самоуправом, наведено под редним бројем 14. Правилника
1 извршилац

Опис послова: Учествује у припреми и спровођењу програма са циљем финансијске подршке јединицама локалне самоуправе за спровођење демографских политика на локалном нивоу; прати систем локалне самоуправе и анализира утврђено стање ради предузимањa мера из делокруга Сектора; прати и анализира спровођење програма и пројеката са циљем равномерног регионалног развоја; учествује у организовању подршке јединицама локалне самоуправе у повезивању са органима државне управе у области анализе демографских процеса и миграционих кретања; прати стање у области система локалне самоуправе у вези са применом закона и реализацијом јавних политика из делокруга Сектора (организација консултативних, радних и других састанака); учествује у припреми анализа, извештаја и информација из делокруга Сектора; обавља и друге послове по налогу помоћника министра. 

Услови: стечено високо образовање у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких наука, природно – математичких наука и техничко-технолошких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету; најмање 3 године радног искуства у струци; положен државни стручни испит; као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

5. Радно место за финансијске послове, у звању самостални саветник
Група за финансијске и рачуноводствене послове и послове набавки, Секретаријат Министарства
1 извршилац
 
Опис послова: Припрема Предлог финансијског плана и промене плана у току године и врши финансијске анализе за потребе поступка јавних набавки у Министарству; припремa извештај о извршењу буџета и извештај о извршењу програмског буџета и израђује финансијске извештаје о раду Министарства; учествује у праћењу финансијског аспекта пројектне реализације свих програма од општег интереса из надлежности Министарства у циљу припреме годишњег буџета; израђује захтеве за плаћања и прати извршење по економским класификацијама из буџета и других извора; сарађује са Управом за трезор у вези праћења реализације извршења финансијских обавеза Министарства и уноси податке и промене података у помоћним књигама и евиденцијама Министарства; припрема податке за израду периодичних и годишњих извештаја - завршног рачуна за Министарство; књижи основна средства, ситни инвентар и припрема документацију за попис, отпис и расходовање имовине и ажурира књиговодствене евиденције основних средстава након спроведеног пописа; обавља послове реализације накнаде штете по полисама осигурања; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе.

Услови: стечено високо образовање из научне области економских наука или правних наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету; најмање 5 године радног искуства у струци; положен државни стручни испит; као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

6. Радно место за подршку материјално – финансијским и рачуноводственим пословима, звање сарадник
Група за финансијске и рачуноводствене послове и послове набавки, Секретаријат Министарства, наведено под редним бројем 28. Правилника
1 извршилац

Опис послова: Припрема и обрађује захтеве ради плаћања по различитим врстама уговора за услуге, као и захтеве у вези са надокнадама текућих трошкова; припрема и комплетира документацију, врши обрачун накнада по уговорима и доставља надлежном органу; врши обраду документације и припрема исплату; врши обрачун накнада и пореза за превоз запослених, припрема прописане обрасце и доставља их Пореској управи и Управи за трезор; прати и припрема документацију за исплату трошкова за службена путовања; врши обрачун за породиљско одсуство, одсуство ради неге дета и друга социјална давања; припрема и обрађује захтеве ради плаћања по различитим врстама уговора за услуге, као и захтеве у вези са надокнадама текућих трошкова; води помоћне евиденције о утрошеним средствима; усклађује помоћне књиге и евиденције са главном књигом Трезора; сарађује са ужим унутрашњим јединицама и повремено са органима, организацијама и институцијама јавне управе, ради прикупљања или размене информација; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе.

Услови: стечено високо образовање у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких наука на основним академским студијама у обиму од 180 ЕСПБ, основним струковним студијама, односно на студијама у трајању до 3 године; најмање 3 године радног искуства у струци; положен државни стручни испит; као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

7. Радно место за послове радно – правних односа, звање саветник
Одсек за правне, кадровске и опште послове, Секретаријат Министарства, наведено под редним бројем 32. Правилника
1 извршилац

Опис послова: Припрема и учествује у изради предлога Правилника о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места у Министарству; припрема опште и појединачне правне акате којима се регулише радноправни статус државних службеника и намештеника; обавља стручне послове и припрема акте за спровођење конкурсних поступака; припрема појединачна акта из области радних односа; учествује у припреми изјашњења на жалбе Жалбеној комисији Владе и учествује у припреми одговора на тужбе у области радних односа; доставља податке за поступање пред надлежним судовима у поступцима које води Државно правобранилаштво; учествује у поступку вредновања радне успешности и у припреми програма посебног стручног усавршавања; даје стручна мишљења из делокруга рада Одсека; обавља и друге послове по налогу шефа Одсека. 

Услови: стечено високо образовање из научне области правне науке на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету; најмање 3 године радног искуства у струци; положен државни стручни испит; као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

8. Радно место за послове вођења кадровске евиденције, звање референт
Одсек за правне, кадровске и опште послове, Секретаријат Министарства, наведено под редним бројем 33. Правилника
2 извршиоца

Опис послова: Формира и ажурира персонална досијеа запослених; уноси податке у Централни регистар обавезног социјалног осигурања; ажурира и врши унос података у Централну кадровску евиденцију и води прописане евиденције о запосленима; води евиденције конкурсних пријава; припрема податке за израду потврда из радног односа; обавља и друге послове по налогу шефа Одсека.

Услови: стечено средње образовање у трајању од четири године, положен државни стручни испит; и најмање две године радног искуства у струци; као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

9. Радно место интерни ревизор, у звању саветник
Група за интерну ревизију
1 извршилац
 
Опис послова: Учествује у припреми нацрта стратешког и годишњег плана интерне ревизије; обавља послове ревизије и то: ревизију система, ревизију успешности пословања, финансијску ревизију и ревизију усаглашености; учествује у припреми извештаја о извршеној интерној ревизији; учествује у ревизији коришћења средстава Европске уније и других међународних организација и институција, прати спровођење препорука наведених у извештајима из претходно обављених ревизија; сарађује са ужим унутрашњим јединицама, органима, организацијама и институцијама јавне управе, ради пружања савета и прикупљања или размене битних информација; израђује периодичне и годишње извештаје за послове које реализује у извештајном периоду; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе. 

Услови: стечено високо образовање из научне области економске или правне науке на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету; положен испит за овлашћеног интерног ревизора у јавном сектору; најмање три године искуства у струци на пословима ревизије, интерне контроле, финансијске контроле или рачуноводствено-финансијским пословима; положен државни стручни испит; као и потребне компетенције за рад на радном месту.

10. Радно место за послове остваривања јавности рада Министарства, звање самостални саветник
Група за односе са јавношћу, наведено под редним бројем 41. Правилника
1 извршилац

Опис послова: Координира активности у вези са организацијом и реализацијом конференција за новинаре; организује и припрема саопштења за јавност и надзире припрему одговора о активностима органа на захтеве штампаних и електронских медија; организује припрему и прати јавне наступе представника органа у земљи и иностранству; координира и организује медијске и промотивне догађаје органа; анализира извештаје о Press clipping-у, израђује информације и учествује у припреми мера за унапређење односа с јавношћу; стара се о садржају и израђује прилоге и информације за интернет презентацију и званичне налоге на друштвеним мрежама органа и спроводи активности за унапређење садржаја интернет презентације органа; развија и одржава сарадњу са домаћим и страним медијима и стара се о правовременом објављивању информација у медијима; организује припрему садржаја презентација и публикација органа; припрема и развија план комуникације органа; учествује у развијању политике односа са јавношћу органа; сарађује са ужим унутрашњим јединицама, органима, организацијама и институцијама, ради остваривања циљева рада уже унутрашње јединице; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе.

Услови: стечено високо образовање у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету; најмање 5 година радног искуства у струци; положен државни стручни испит; као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

11. Радно место за промоцију активности рада Министарства, звање сарадник
Група за односе са јавношћу, наведено под редним бројем 42. Правилника
2 извршиоца
 
Опис послова: Учествује у припреми конференција за новинаре и саопштења за јавност; пружа подршку у припреми интервјуа и јавних наступа представника органа и води евиденције заказаних медијских обавеза; прикупља неопходне податке за припрему материјала о активностима органа за представнике медија; учествује у прегледу чланака о заступљености органа у штампаним и електронским медијима, дневном праћењу агенцијских вести и изради извештаја (Press clipping); прикупља податке и ажурира прилоге на интернет презентацији и званичним налозима на друштвеним мрежама органа; помаже при организацији медијских и других промотивних догађаја; комуницира са ужим унутрашњим јединицама, органима, организацијама и институцијама, ради прикупљања или размене информација; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе.

Услови: стечено високо образовање у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких наука на основним академским студијама у обиму од 180 ЕСПБ, основним струковним студијама, односно на студијама у трајању до 3 године; најмање 3 године радног искуства у струци; положен државни стручни испит; као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

Место рада: Београд

III Фазе изборног поступка и учешће кандидата: Изборни поступак спроводи се из више обавезних фаза у којима се проверавају опште функционалне, посебне функционалне и понашајне компетенције и фазе у којој се спроводи интервју са комисијом. У свакој фази изборног поступка врши се вредновање кандидата и само кандидат који испуни унапред одређено мерило за проверу одређене компетенције у једној фази изборног поступка може да учествује у провери следеће компетенције у истој или наредној фази изборног поступка. Кандидатима који учествују у изборном поступку прво се проверавају опште функционалне компетенције.

У изборном поступку проверавају се: 
Опште функционалне компетенције, и то:
- Организација и рад државних органа РС – провераваће се путем теста (писано) 
- Дигитална писменост – провераваће се решавањем задатака (практичним радом на рачунару) 
- Пословна комуникација – провераваће се путем симулације (писано).

Напомена: У погледу провере опште функционалне компетенције „Дигитална писменостˮ (поседовање знања и вештина у основама коришћења рачунара, основама коришћења интернета, обради текста и табеларне калкулације), ако поседујете важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о познавању рада на рачунару и желите да на основу њега будете ослобођени тестирања компетенције – Дигитална писменост, неопходно је да уз пријавни образац (уредно и у потпуности попуњен у делу *Рад на рачунару), доставите и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији.
Комисија ће на основу приложеног доказа донети одлуку да ли може или не може да прихвати доказ који сте приложили уместо тестовне провере. 
Информације o материјалимa за припрему кандидата за проверу општих функционалних компетенција могу се наћи на сајту Службе за управљање кадровима, www.suk.gov.rs.

IV Провера посебних функционалних компетенција: Након пријема извештаја о резултатима провере општих функционалних компетенција, међу кандидатима који су испунили мерила за проверу општих функционалних компетенција, врши се провера посебних функционалних компетенција, и то:

За радно место под редним бројем 1: 
- Посебна функционална компетенција у области рада Стручно – оперативни послови (Поступак израде стручних налаза) провераваће се усмено путем симулације.
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место Планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Породични закон, Правилник о начину вршења надзора над стручним радом органа старатељства, Правилник о хранитељству, Правилник о начину вођења евиденције и документације о усвојеној деци) провераваће се усмено путем симулације. 
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место Прописи из делокруга радног места (Закон о удружењима) провераваће се усмено путем симулације. 

За радно место под редним бројем 2: 
- Посебна функционална компетенција у области рада Послови руковођења (Управљање људским ресурсима базирано на компетенцијама) провераваће се усмено путем симулације.
- Посебна функционална компетенција у области рада Стручно – оперативни послови (Методе анализе и закључивања о стању у области) провераваће се усмено путем симулације.
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место Планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о финансијској подршци породици са децом; Породични закон) провераваће се усмено путем симулације.
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место Прописи из делокруга радног места (Правилник о условима и начину упућивања осигураних лица на лечење у иностранство; Правилник о евиденцији и документацији о издржаваним лицима) провераваће се усмено путем симулације. 

За радно место под редним бројем 3: 
- Посебна функционална компетенција у одређеној области рада Управно – правни послови (Општи управни поступак; Управни спорови, правила поступка, извршење донетих судских пресуда) провераваће се усмено путем симулације.
- Посебна функционална компетенција у одређеној области рада Стручно – оперативни послови (Поступак израде стручних налаза)
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место Планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Породични закон; Правилник о начину вршења надзора над стручним радом органа старатељства) провераваће се усмено путем симулације.
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место Прописи из делокруга радног места (Закон о општем управном поступку) провераваће се усмено путем симулације.

За радно место под редним бројем 4: 
- Посебна функционална компетенција у одређеној области рада Стручно – оперативни послови (Методе анализе и закључивања о стању у области; Поступак израде стручних налаза; Методе и технике израде извештаја на основу одређених евиденција) провераваће се усмено путем симулације.
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место Планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Породични закон) провераваће се усмено путем симулације.
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место Прописи из делокруга радног места (Закон о локалној самоуправи, Закон о територијалној организацији) провераваће се усмено путем симулације.

За радно место под редним бројем 5: 
- Посебна функционална компетенција у одређеној области рада Финансијско – материјални послови (Буџетски систем Републике Србије; Поступак планирања буџета и извештавања) провераваће се усмено путем симулације.
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место Планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Правилник о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места у Министарству за бригу о породици и демографију) провераваће се усмено путем симулације.
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место Прописи из делокруга радног места (Правилник о стандардном класификационом оквиру и контном плану за буџетски систем) провераваће се усмено путем симулације.

За радно место под редним бројем 6: 
- Посебна функционална компетенција у области рада Финансијско – материјални послови (Поступак планирања буџета и извештавања) провераваће се усмено путем симулације.
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место Планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Правилник о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места у Министарству за бригу о породици и демографију) провераваће се усмено путем симулације.
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место Прописи из делокруга радног места (Правилник о стандардном класификационом оквиру и контном плану за буџетски систем) провераваће се усмено путем симулације. 

За радно место под редним бројем 7: 
- Посебна функционална компетенција у области рада Послови управљања људским ресурсима (Прописи у области радно – правних односа у државним органима) провераваће се усмено путем симулације.
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место Планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Правилник о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места у Министарству за бригу о породици и демографију) провераваће се усмено путем симулације.
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место Прописи из делокруга радног места (Закон о раду; Закон о државним службеницима; Посебан колективни уговор за државне органе) провераваће се усмено путем симулације.

За радно место под редним бројем 8:
- Посебна функционална компетенција у области рада Административно – технички послови (методе и технике прикупљања података ради даље обраде; технике евидентирања и ажурирања података у релевантним базама података) провераваће се усмено путем симулације.
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место Планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Правилник о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места у Министарству за бригу о породици и демографију) провераваће се усмено путем симулације.
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место Прописи из делокруга радног места (Уредба о садржини, обрасцу и начину подношења јединствене пријаве на обавезно социјално осигурање, јединственим методолошким принципима и јединственом кодексу шифара за унос података у Јединствену базу Централног регистра обавезног социјалног осигурања) провераваће се усмено путем симулације.

За радно место под редним бројем 9:
- Посебна функционална компетенција у области рада Послови интерне ревизије (Међународни стандарди у области интерне ревизије у јавном сектору и кодекс струковне етике; Методе и алати интерне ревизије; Ревизија система, ревизија успешности, финансијска ревизија и ревизија усаглашености са прописима; Поступак спровођења планова интерне ревизије) провераваће се усмено путем симулације.
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место Планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Породични закон) провераваће се усмено путем симулације.
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место Прописи из делокруга радног места (Закон о буџету) провераваће се усмено путем симулације.

За радно место под редним бројем 10:
- Посебна функционална компетенција у области рада Послови односа с јавношћу (Управљање односима са јавношћу; Односи са медијима; Медијска писменост) провераваће се усмено путем симулације.
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место Планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о финансијској подршци породицама са децом) провераваће се усмено путем симулације.
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место Прописи из делокруга радног места (Уредба о ближим условима за израду и одржавање веб презентације органа) провераваће се усмено путем симулације.

За радно место под редним бројем 11:
- Посебна функционална компетенција у области рада Послови односа с јавношћу (Медијска писменост; Менаџмент догађаја) провераваће се усмено путем симулације.
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место Планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о финансијској подршци породицама са децом) провераваће се усмено путем симулације.
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место Прописи из делокруга радног места (Уредба о ближим условима за израду и одржавање веб презентације органа) провераваће се усмено путем симулације.
Информације o материјалимa за припрему кандидата за проверу посебних функционалних компетенција могу се наћи на сајту Министарства за бригу о породици и демографију, www.minbpd.gov.rs.

V Провера понашајних компетенција:
Понашајне компетенције за извршилачка радна места под редним бројевима 1 и 3 – 11: (управљање информацијама, управљање задацима и остваривање резултата, оријентација ка учењу и променама, изградња и одржавање професионалних односа, савесност, посвећеност и интегритет) провераваће се путем психометријских тестова и интервјуа базираном на компетенцијама.

Понашајне компетенције за извршилачко радно место под редним бројем 2: (управљање информацијама, управљање задацима и остваривање резултата, оријентација ка учењу и променама, изградња и одржавање професионалних односа, савесност, посвећеност и интегритет, управљање људским ресурсима) провераваће се путем психометријских тестова и интервјуа базираном на компетенцијама.

VI Интервју са комисијом за извршилачко радно место: Процена мотивације за рад на радном месту и прихватање вредности државних органа - провераваће се путем интервјуа са комисијом (усмено).

VII Адреса на коју се подноси попуњен образац пријаве за конкурс: Министарство за бригу о породици и демографију, Булевар Михајла Пупина број 2, Нови Београд, са назнаком „За јавни конкурс за попуњавање извршилачких радних места”.

VIII Лицa којa су задужена за давање обавештења: Тијана Радивојевић, тел: 011/2120-917, Министарство за бригу о породици и демографију, од 10.00 до 12.00 часова.

IX Општи услови за запослење: држављанство Републике Србије; да је учесник конкурса пунолетан; да учеснику конкурса раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и да није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци.

X Рок за подношење пријава: рок за подношење пријава је осам дана и почиње да тече наредног дана од дана оглашавања конкурса у периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.

XI Пријава на јавни конкурс врши се: на Обрасцу пријаве који је доступан на интернет презентацији Службе за управљање кадровима и Министарства за бригу о породици и демографију или у штампаној верзији на писарници Министарства за бригу о породици и демографију, Нови Београд, Булевар Михајла Пупина број 2.
Пријава на јавни конкурс врши се на Обрасцу пријаве који је приложен уз текст овог конкурса и који је саставни део Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државном органу („Службени гласник РСˮ, бр. 2/19 и 67/21).

Напомена: моле се кандидати да приликом попуњавања Обрасца пријаве обрате пажњу да су преузели исправан Образац пријаве који се односи на радно место на које желе да конкуришу односно да у горњем левом углу Обрасца пријаве пише тачан назив органа и радног места на које се конкурише.
Приликом предаје пријаве на јавни конкурс, пријава добија шифру под којом подносилац пријаве учествује у даљем изборном поступку. Шифра пријаве уноси се у образац пријаве након што комисија састави списак кандидата међу којима се спроводи изборни поступак.
Подносиоци пријаве се обавештавају о додељеној шифри у року од три дана од пријема пријаве, достављањем наведеног податка на начин који је у пријави назначио за доставу обавештења.

Напомена: Пример правилно попуњеног обрасца пријаве може се наћи на блогу Службе за управљање кадровима (https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate) у одељку ,,Образац пријаве“.

XII Докази које прилажу кандидати који су успешно прошли фазе изборног поступка пре интервјуа са конкурсном комисијом: оригинал или оверена фотокопија уверења о држављанству; оригинал или оверена фотокопија извода из матичне књиге рођених; оригинал или оверена фотокопија дипломе којом се потврђује стручна спрема; оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима (кандидати са положеним правосудним испитом уместо доказа о положеном државном стручном испиту, подносе доказ о положеном правосудном испиту); оригинал или оверена фотокопија доказа о радном искуству у струци (потврда, решење и други акти из којих се види на којим пословима, у ком периоду и са којом стручном спремом је стечено радно искуство). 
Државни службеник који се пријављује на јавни конкурс, уместо уверења о држављанству и извода из матичне књиге рођених подноси решење о распоређивању или премештају на радно место у органу у коме ради или решење да је нераспоређен. 
Сви докази се прилажу у оригиналу или у фотокопији која је оверена код јавног бележника (изузетно у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници, приложени докази могу бити оверени у основним судовима, судским јединицама, пријемним канцеларијама основних судова, односно општинским управама као поверени посао). Као доказ се могу приложити и фотокопије докумената које су оверене пре 01. марта 2017. године у основним судовима, односно општинским управама.

XIII Рок за подношење доказа: кандидати који су успешно прошли претходне фазе изборног поступка, пре интервјуа са Конкурсном комисијом позивају се да у року од (5) пет радних дана од дана пријема обавештења доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку. Кандидати који не доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку, односно који на основу достављених или прибављених доказа не испуњавају услове за запослење, писмено се обавештавају да су искључени из даљег изборног поступка. Докази се достављају на наведену адресу Министарства. Кандидати који конкуришу на више радних места, која се разликују у погледу тражених доказа о дужини радног искуства у струци (потврда, решење и други акти из којих се види на којим пословима, у ком периоду и са којом стручном спремом је стечено радно искуство), дужни су да их доставе, у оригиналу или овереној фотокопији, према услову и дужини радног искуства у струци из радних места на која конкуришу. 

XIV Трајање радног односа: За наведена радна места радни однос заснива се на неодређено време. Кандидати који први пут заснивају радни однос у државном органу подлежу пробном раду у трајању од шест месеци. Кандидати без положеног државног стручног испита примају се на рад под условом да тај испит положе у року од шест месеци од дана заснивања радног односа.
Сагласно члану 9. Закона о државним службеницима, прописано је да су кандидатима при запошљавању у државни орган, под једнаким условима доступна сва радна места и да се избор кандидата врши на основу провере компетенција. Положен државни стручни испит није услов, нити предност за заснивање радног односа.

XV Датум и место провере компетенција учесника конкурса у изборном поступку: са учесницима конкурса чије су пријаве благовремене, допуштене, разумљиве, потпуне и који испуњавају услове предвиђене огласом о јавном конкурсу, на основу података наведених у обрасцу пријаве на конкурс, изборни поступак ће се спровести, почев од 1. децембра 2025. године, о чему ће учесници конкурса бити обавештени на контакте (бројеве телефона или e-mail адресе) које су навели у својим пријавама. Провера општих функционалних компетенција, посебних функционалних компетенција, понашајних компетенција и интервју са Конкурсном комисијом ће се обавити у Служби за управљање кадровима, Нови Београд, Булевар Михајла Пупина број 2 (источно крило). 
Учесници конкурса који су успешно прошли једну фазу изборног поступка обавештавају се о датуму, месту и времену спровођења наредне фазе изборног поступка на контакте (бројеве телефона или e-mail адресе), које наведу у својим обрасцима пријаве или путем телеграма на адресу коју су навели у обрасцу пријаве.

Напомена: Документа о чињеницама о којима се води службена евиденција су: уверење о држављанству, извод из матичне књиге рођених, уверење о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима/уверење о положеном правосудном испиту. Одредбом члана 9. и члана 103. Закона о општем управном поступку („Службени гласник РС“, број 18/16, 95/18 – аутентично тумачење и 2/23 – одлука УС) прописано је, између осталог, да у поступку који се покреће по захтеву странке орган може да врши увид, прибавља и обрађује личне податке о чињеницама о којима се води службена евиденција када је то неопходно за одлучивање, осим ако странка изричито изјави да ће те податке прибавити сама. Потребно је да кандидат у делу Изјава*, у обрасцу пријаве, заокружи на који начин жели да се прибаве његови подаци из службених евиденција.

Неблаговремене, недопуштене, неразумљиве или непотпуне пријаве и пријаве уз које нису приложени сви потребни докази у оригиналу или фотокопији овереној код јавног бележника (изузетно у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници, приложени докази могу бити оверени у основним судовима, судским јединицама, пријемним канцеларијама основних судова, односно општинским управама, као поверени посао), биће одбачене. Јавни конкурс спроводи Конкурсна комисија коју је именовао министар за бригу о породици и демографију. Овај конкурс се објављује на интернет презентацији (www.minbpd.gov.rs) и огласној табли Министарствa за бригу о породици и демографију: на интернет презентацији Службе за управљање кадровима: www.suk.gov.rs, на порталу е-управе, на интернет презентацији, огласној табли и периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање. На интернет презентацији Службе за управљање кадровима: www.suk.gov.rs може се погледати опис послова оглашеног радног места. Сви изрази, појмови, именице, придеви и глаголи у овом огласу који су употребљени у мушком граматичком роду, односе се без дискриминације и на особе женског пола. Образац пријаве на конкурс, за наведена радна места, може се преузети на званичној интернет презентацији Службе за управљање кадровима и Министарства за бригу о породици и демографију или у штампаној верзији на писарници Министарства за бригу о породици и демографију, Нови Београд, Булевар Михајла Пупина број 2.