Послови

24.09.2025.

МИНИСТАРСТВО ГРАЂЕВИНАРСТВА, САОБРАЋАЈА И ИНФРАСТРУКТУРЕ УПРАВА ЗА УТВРЂИВАЊЕ СПОСОБНОСТИ БРОДОВА ЗА ПЛОВИДБУ

Čitaj mi

МИНИСТАРСТВО ГРАЂЕВИНАРСТВА, САОБРАЋАЈА И ИНФРАСТРУКТУРЕ УПРАВА ЗА УТВРЂИВАЊЕ СПОСОБНОСТИ БРОДОВА ЗА ПЛОВИДБУ

МИНИСТАРСТВО ГРАЂЕВИНАРСТВА, САОБРАЋАЈА И ИНФРАСТРУКТУРЕ
УПРАВА ЗА УТВРЂИВАЊЕ СПОСОБНОСТИ БРОДОВА ЗА ПЛОВИДБУ

На основу члана 54. Закона о државним службеницима („Службени гласник Републике Србије“, број 79/2005, 81/2005-исправка, 83/2005-исправка, 64/2007, 67/2007-исправка, 116/2008, 104/2009, 99/2014, 94/2017, 95/2018, 157/2020, 142/2022, 13/2025 - одлука УС и 19/2025) и члана 9. став 1. Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима („Службени гласник Републике Србије“, број 2/2019 и 67/2021), Управа за утврђивање способности бродова за пловидбу оглашава

ЈАВНИ КОНКУРС
ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ИЗВРШИЛАЧКИХ РАДНИХ МЕСТА

I Орган у коме се попуњавају радна места: Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Републике Србије – Управа за утврђивање способности бродова за пловидбу, Народних хероја 30/II, 11070 Београд, Нови Београд.

II Радна места која се попуњавају:

1. Радно место за послове индустријског надзора, у звању саветникa
у Групи за индустријски надзор
1 извршилац

Опис послова: Учествује у вршењу прегледа и овере техничке документације из области признања произвођача, испитних институција, услужних привредних друштава и типских производа; припрема извештаје и предлоге потврда о признању произвођача, испитних институција, услужних привредних друштава и типских производа; учествује у вршењу основног, редовног, добровољног и ванредног преглед пловила и учествује у припреми извештаје о извршеним прегледима, учествује у раду на одржавању система менаџмента квалитетом и у интерним проверама запослених у Управи према SRPS ISO 9001 и SRPS ISO/IEC 17020; учествује у припреми прописа из делокруга Групе; обавља и друге послове по налогу Руководиоца Групе.

Услови: Стечено високо образовање из стручне области машинско инжењерство или технолошко инжењерство или металуршко инжењерство на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету; најмање три године радног искуства у струци; положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

2. Радно место за кадровске и опште послове, у звању саветника
у Групи за правне, кадровске и опште послове, у Одељењу за правне, кадровске, финансијско-рачуноводствене и опште послове
1 извршилац

Опис послова: Припрема и учествује у изради аката о правима, дужностима и одговорностима запослених, води, ажурира и чува персонална досијеа запослених и израђује акта у вези са поверавањем, чувањем, употребом и уништењем печата Управе; припрема Нацрт кадровског плана Управе и израђује месечне извештаје; обавља стручне послове и припрема акта за потребе спровођења конкурсног поступка; обавља послове који се односе на припрему и учествује у изради аката у вези са приступом информацијама од јавног значаја; учествује у припреми предлога годишњег плана набавки; врши проверу правилне припреме извештаја о вредновању радне успешности државних службеника и припрема извештај Управе о вредновању радне успешности; припрема, израђује и обрађује податке у вези са осигурањем имовине, запослених и службених аутомобила, као и наплатом истог; обрађује и ажурира персоналну документацију и учествује у изради документације потребне за остваривање права на ПИО и здравствено осигурање запослених и врши електронске пријаве/одјаве; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе.

Услови: Стечено високо образовање из научне области правне науке или економске науке на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету; најмање три године радног искуства у струци; положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

Место рада: Народних хероја 30/II, 11070 Београд, Нови Београд.

III Компетенције које се проверавају у изборном поступку: Изборни поступак се спроводи из више обавезних фаза у којима се проверавају опште функционалне, посебне функционалне и понашајне компетенције и фаза у којој се спроводи интервју са комисијом.
У свакој фази изборног поступка врши се вредновање кандидата и само кандидат који испуни унапред одређено мерило за проверу одређених компетенција у једној фази изборног поступка може да учествује у провери следећих компетенција у истој или наредној фази изборног поступка.
Кандидатима који учествују у изборном поступку, прво се проверавају опште функционалне компетенције.

Провера општих функционалних компетенција за сва извршилачка радна места:
- Организација и рад државних органа Републике Србије – провераваће се путем теста на рачунару;
- Дигитална писменост - провераваће се решавањем задатака (практичним радом на рачунару) и
- Пословна комуникација – провераваће се писаном симулацијом на рачунару.

Напомена:
У погледу провере опште функционалне компетенције – Дигитална писменост, (поседовању знања и вештина у основама коришћења рачунара, основама коришћења интернета, обради текста и табела, табеларне калкулације), ако учесник предметног Јавног конкурса поседује важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о поседовању знања и вештина из наведених области, на траженом нивоу и жели да на основу њега буде ослобођен тестирања предметне компетенције, неопходно је да уз пријавни образац (уредно и у потпуности попуњен у делу под називом – Рад на рачунару), достави и тражени доказ у форми оригинала или у форми оверене копије.
Комисија ће на основу приложеног доказа који се доставља уз пријавни образац, донети одлуку да ли може или не може да прихвати доказ који је кандидат приложио уместо тестовне провере, односно Комисија може одлучити да се кандидату изврши провера наведене компетенције, ако увидом у достављени доказ не може потпуно да оцени поседовање ове компетенције.

Информације o материјалимa за припрему кандидата за проверу општих функционалних компетенција могу се наћи на интернет презентацији Службе за управљање кадровима, www.suk.gov.rs 

Провера посебних функционалних компетенција: Након пријема извештаја о резултатима провере општих функционалних компетенција, међу кандидатима који су испунили мерила за проверу општих функционалних компетенција, врши се провера посебних функционалних компетенција и то:

За радно место наведено под редним бројем 1 (радно место за послове индустријског надзора): 
1. Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – стручно-оперативни послови (методе и технике израде извештаја на основу одређених евиденција) – провераваће се путем симулације (усмено).
2. Посебна функционална компетенција за наведено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о пловидби и лукама на унутрашњим водама; Закон о државној припадности и упису пловила) – провераваће се путем симулације (усмено).
3. Посебна функционална компетенција за наведено радно место – прописи из делокруга радног места (Правилник о условима и поступку за издавање одобрења за рад домаћих произвођача опреме бродова унутрашње пловидбе, услужних привредних друштава и испитних институција, односно садржину и образац одобрења за рад произвођача, услужних привредних друштава и испитних институција, Правилник о техничким правилима за чамце, пловећа тела и плутајуће објекте) – провераваће се путем симулације (усмено).

За радно место наведено под редним бројем 2 (радно место за кадровске и опште послове):
1. Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – стручно-оперативни послови (методе и технике опсервације, прикупљања и евидентирања података и методе анализе и закључивање о стању у области) – провераваће се путем симулације (усмено).
2. Посебна функционална компетенција за наведено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о пловидби и лукама на унутрашњим водама; Закон о државној припадности и упису пловила) – провераваће се путем симулације (усмено).
3. Посебна функционална компетенција за наведено радно место – прописи из делокруга радног места (Закон о слободном приступу информацијама од јавног значаја, Закон о државним службеницима, Закон о општем управном поступку и Уредба о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима) – провераваће се путем симулације (усмено).

Информације о материјалима за припрему кандидата за проверу посебних функционалних компетенција могу се наћи на интернет презентацији Управе за утврђивање способности бродова за пловидбу www.uprava-brodova.gov.rs.

Провера понашајних компетенција за сва извршилачка радна места: Понашајне компетенције (управљање информацијама; управљање задацима и остваривање резултата; орјентација ка учењу и променама; изградња и одржавање професионалних односа, савесност, посвећеност и интегритет), провераваће се путем психометријских тестова и интервјуа базираним на компетенцијама. 

Интервју са комисијом и вредновање кандидата: Процена мотивације за рад на радном месту и прихватање вредности државних органа провераваће се путем интервјуа са Конкурсном комисијом (усмено).

IV Адреса на коју се подносе пријаве: Пријаве на јавни конкурс шаљу се поштом на адресу: Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Републике Србије – Управа за утврђивање способности бродова за пловидбу, ул. Народних хероја број 30/II, 11070 Београд, Нови Београд, или предају непосредно у канцеларији број 100 на другом спрату, ул. Народних хероја број 30/II, 11070 Београд, Нови Београд, са назнаком „За јавни конкурс за попуњавање извршилачког радног места” - (уписати назив радног места).

V Лице које је задужено за давање обавештења: Слађана Ђокић, телефон 011/260-7080, од 10.00 до 12.00 часова сваког радног дана.

VI Општи услови за запослење: држављанство Републике Србије; да је учесник на Јавном конкурсу пунолетан; да учеснику на Јавном конкурсу раније није престајао радни однос у државним органима због теже повреде дужности из радног односа и да није осуђиван на казну затвора у трајању од најмање 6 (шест) месеци.

VII Рок за подношење пријаве: Рок за подношење пријава јесте 8 (осам) дана и почиње да тече првог наредног дана од дана оглашавања у периодичном издању огласа – Послови, Националне службе за запошљавање.

VIII Пријава на јавни конкурс врши се: на Обрасцу пријаве који је доступан на интернет презентацији Службе за управљање кадровима www.suk.gov.rs и на интернет презентацији Управе за утврђивање способности бродова за пловидбу www.uprava-brodova.gov.rs 
Приликом предаје пријаве на Јавни конкурс пријава добија шифру под којом Подносилац пријаве учествује у даљем изборном поступку. Шифра пријаве уноси се у образац пријаве након што Комисија састави списак кандидата међу којима се спроводи изборни поступак. Подносилац пријаве се обавештава о додељеној шифри у року од 3 (три) дана од дана пријема пријаве, достављањем наведеног податка на начин који је у пријави назначио за доставу обавештења.
Пријава на Јавни конкурс може се поднети путем поште или непосредно на адресу: ул. Народних хероја број 30/II, 11070 Београд, Нови Београд.
Пријава на Јавни конкурс врши се на Обрасцу пријаве која је доступна на интернет презентацији Службе за управљање кадровима www.suk.gov.rs и на интернет презентацији Управе за утврђивање способности бродова за пловидбу www.uprava-brodova.gov.rs или у штампаној верзији у пословним просторијама Управе за утврђивање способности бродова за пловидбу, ул. Народних хероја број 30/II, 11070 Београд, Нови Београд, у току радног времена од 08.30 до 15.30 часова, сваког радног дана.
Напомена: Пример правилно попуњеног обрасца пријаве се може погледати на блогу Службе за управљање кадровима https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate у одељку „Образац пријаве“.

IX Докази које прилажу кандидати који су успешно прошли фазе изборног поступка пре интервјуа са конкурсном комисијом: оригинал или оверена фотокопија уверења о држављанству; оригинал или оверена фотокопија извода из матичне књиге рођених; оригинал или оверена фотокопија дипломе којом се потврђује тражена стручна спрема; оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима (кандидати са положеним правосудним испитом уместо доказа о положеном државном стручном испиту, подносе доказ о положеном правосудном испиту); оригинал или оверена фотокопија доказа о радном искуству у струци (потврда, решење и други акт из којих се види на којим пословима, у ком периоду и са којом стручном спремом је стечено радно искуство).
Државни службеник који се пријављује на Јавни конкурс уместо уверења о држављанству и извода из матичне књиге рођених, подноси оригинал или оверену фотокопију решења о распоређивању или премештају на радно место у органу у коме ради или решење да је нераспоређен.
Сви докази прилажу се у оригиналу или фотокопији која је оверена код јавног бележника (изузетно у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници, приложени докази могу бити оверени у основним судовима, судским јединицама, пријемним канцеларијама основних судова, односно општинским управама као поверени посао). Као доказ се могу приложити и фотокопије докумената које су оверене пре 1. марта 2017. године у основним судовима, односно општинским управама. Фотокопије докумената које нису оверене од надлежног органа неће се разматрати.
Сви докази прилажу се на српском језику, у супротном морају бити преведени и оверени од стране овлашћеног судског тумача. Диплома којом се потврђује врста и степен стручне спреме/образовања, а која је стечена у иностранству мора бити нострификована у складу са Законом о високом образовању (,,Сл. гласник РС”, бр. 88/17, 73/18, 27/18 – др. закон, 67/19, 6/20 – др. закони, 11/21 – аутентично тумачење, 67/21, 67/21 - др. закон, 76/23 и 19/25). Пример правилно попуњене потврде од послодавца може се погледати на блогу Службе за управљање кадровима https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate у одељку ,,Предаја докумената.” У оквиру корака “Предаја докумената” можете преузети шаблон потврде коју послодавац може да попуни.
Одредбама члана 9. и члана 103. Закона о општем управном поступку („Службени гласник Републике Србијеˮ, број 18/2016 и 95/2018-аутентично тумачење и 2/2023-одлука УС), прописано је да у поступку који се покреће на захтев странке орган може да врши увид, прибавља и обрађује личне податке о чињеницама о којима се води службена евиденција када је то неопходно за одлучивање, осим ако странка изричито изјави да ће те податке прибавити сама. 

Документа о чињеницама о којима се води службена евиденција су: уверење о држављанству, извод из матичне књиге рођених, уверење о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима, односно уверење о положеном правосудном испиту, уверење да кандидат није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци и потврда да учеснику конкурса раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа.

Потребно је да кандидат у делу Изјава* у Обрасцу пријаве заокружи на који начин жели да се прибаве његови подаци из службених евиденција, односно да ли жели да Управа за утврђивање способности бродова за пловидбу прибави податке о којима се води службена евиденција или да ће то кандидат учинити сам. 

X Рок за подношење доказа: Кандидати који су успешно прошли претходне фазе изборног поступка, пре интервјуа са Конкурсном комисијом позивају се да у року од 5 (пет) радних дана од дана пријема обавештења доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку.
Кандидати који не доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку, односно који на основу достављених или прибављених доказа не испуњавају услове за запослење, у писаној форми се обавештавају да су искључени из даљег изборног поступка. 
Докази се достављају на адресу: Управа за утврђивање способности бродова за пловидбу, ул. Народних хероја број 30/II, 11070 Београд, Нови Београд.

XI Трајање радног односа: Радни однос се заснива на неодређено време.
Кандидати који први пут заснивају радни однос у државном органу, подлежу пробном раду у трајању од 6 (шест) месеци. 
Кандидати без положеног државног стручног испита примају се на рад под условом да предметни испит положе до окончања пробног рада.
Кандидати са положеним државним стручним испитом немају предност у изборном поступку у односу на кандидате без положеног државног стручног испита.
У складу са чланом 9. став 1. Закона о државним службеницима („Службени гласник Републике Србијеˮ, број 79/2005, 81/2005-исправка, 83/2005-исправка, 64/2007, 67/2007-исправка, 116/2008, 104/2009, 99/2014, 94/2017, 95/2018, 157/2020, 142/2022, 13/2025 - одлука УС и 19/2025) је прописано да су кандидатима при запошљавању у државни орган, под једнаким условима доступна сва радна места и да се избор кандидата врши на основу провере компетенција.

XII Провера компетенција учесника конкурса проверава се у изборном поступку: са учесницима конкурса чије су пријаве благовремене, допуштене, разумљиве, потпуне и који испуњавају услове предвиђене огласом о јавном конкурсу, на основу података наведених у обрасцу пријаве на конкурс, изборни поступак ће се спровести почев од дана 13. октобра 2025. године, о чему ће учесници конкурса бити обавештени путем телефона или електронским путем на електронске адресе које су навели у својим пријавама.
Провера општих функционалних компетенција, посебних функционалних компетенција и понашајних компетенција ће се обавити у Служби за управљање кадровима, у Палати Србије, ул. Булевар Михаила Пупина број 2, 11070 Београд, Нови Београд. 
Интервју са Конкурсном комисијом ће се обавити у пословним просторијама Управе за утврђивање способности бродова за пловидбу, ул. Народних хероја број 30/II, 11070 Београд, Нови Београд.
Учесници конкурса који су успешно прошли једну фазу изборног поступка обавештавају се о датуму, месту и времену спровођења наредне фазе изборног поступка на контакте (бројеве телефона или електронске адресе) које наведу у својим пријавама.
Неблаговремене, недопуштене, неразумљиве или непотпуне пријаве биће одбачене решењем Конкурсне комисије.
Предметни оглас објављује се на интернет презентацији Службе за управљање кадровима – www.suk.gov.rs; на Огласној табли и на интернет презентацији Управе за утврђивање способности бродова за пловидбу – www.uprava-brodova.gov.rs; на Порталу е-управе; на интернет презентацији Националне службе за запошљавање – www.nsz.gov.rs, и у периодичном издању огласа – Послови, Националне службе за запошљавање.
Сви изрази, појмови, именице, придеви и глаголи у предметном огласу који су употребљени у мушком роду, односе се без дискриминације и на особе женског пола.