Дoгађаjи

23.11.2015.

Француска недеља

Данас је завршен Виртуелни сајам запошљавања, који је у оквиру „Француске недеље“ организовала Француско-српска привредна комора. На сајму који је одржан од 16. до 22. новембра, на адреси www.francuskanedelja.rs, учествовало је 13 предузећа, француских компанија, чланица Коморе и партнерских институција. Сајам је за недељу дана посетило више од 3.000 заинтересованих кандидата, а укупно је забележено око 4.200 посета.

Према доступним подацима, Виртуелни сајам запошљавања Француско-српске привредне коморе највише су посећивали млади од 25 до 34 године (33,50%) и од 18 до 24 године (27,50%). У нешто мањем броју су забележене посете особа од 35 до 44 године (15,50%). Међу кандидатима је било нешто више мушкараца (54,15%), него жена (45,85%).

Међу онима који су слали пријаве за посао, највећи број кандидата има завршено академско образовање. Током трајања сајма, Француско-српској привредној комори највећи број упита и пријава стигао је од економиста, филолога, правника, инжењера електротехнике и машинства.

Компаније које су учествовале на сајму понудиле су 23 радна места, углавном у области финансија и банкарства, затим у рачунарству и администрацији. Поред расписаних огласа, кандидати су имали могућност да током посете виртуелном штанду компаније пошаљу кандидатуру, поруку или четују са послодавцем у реалном времену. Компаније учеснице најавиле су да ће кандидате који су ушли у ужи избор позвати на разговор.

Француско-српска привредна комора сваке године организује барем један сајам запошљавања за младе и незапослене особе, а ове године је сајам први пут одржан преко интернета.

- Ове године смо одлучили да на један атрактивнији начин приђемо младима, незапосленима, особама академског образовања и студентима завршних година. Показало се да је ово био прави потез, с обзиром на посету коју смо имали и комуникацију коју смо успоставили са кандидатима. Наша комора веома велику пажњу посвећује сарадњи са младима. Након анализе резултата Виртуелног сајма запошљавања, можемо најавити да ћемо овај пројекат даље развијати и да ће постати један од традиционалних догађаја, попут наше Студентске награде – изјавила је Сања Иванић, генерална директорка Француско-српске привредне коморе и позвала све заинтересоване да за даље активности Коморе прате њихов сајт www.ccfs.rs.

Данас је завршена и Француска недеља, коју је Француско-српска привредна комора организовала од 16. до 22. новембра. На програму је било више културних, едукативних и пословних догађаја. У Музеју Николе Тесле организована је изложба “Никола Тесла у Француској”. Филмофили су у две пројекције у Југословенској кинотеци могли да присуствују српској премијери фима који је отворио Кански фестивал. Реч је о остварењу „Уздигнуте главе“, у којем једну од главних улога игра Кетрин Денев, редитељке Емануел Беркот. За студенте је у сарадњи са компанијом „Шнајдер електрик“ одржана дебата „(за)Ради на себи“, на тему неформалног образовања. За чланове Француско-српске привредне коморе одржана је пекарска радионица у пекарском центру Lesaffre, а преко 200 званица Коморе могло је да ужива у дочеку младог француског вина Beaujolais nouveau, које је одржано у Атељеу 212. Манифестацију је улепшао и француски аутобус, у бојама Француске недеље, који је две седмице кружио Београдом.

Одржавање Француске недеље су ове године омогућиле француске компаније Schneider Electric, Sanofi, Samsic, Lafarge, Credit Agricole, TRS i Renault Trucks. /