Послови

07.02.2024.

ДИРЕКЦИЈА ЗА ЖЕЛЕЗНИЦЕ

Радна места која се попуњавају:

ДИРЕКЦИЈА ЗА ЖЕЛЕЗНИЦЕ
Београд, Немањина 6

На основу члана 54 Закона о државним службеницима („Службени гласник РС”, бр. 79/05, 81/05 – исправка, 83/05 – исправка, 64/07, 67/07-исправка, 116/08, 104/09, 99/14, 97/14, 94/17, 95/18, 157/20 и 142/22), члана 9. став 1. Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима („Службени гласник РС”, бр. 2/19 и 67/21) и Закључка Комисије за давање сагласности за ново запошљавање и додатно радно ангажовање код корисника јавних средстава 51 Број: 112-12596/2023 од 26. децембра 2023. године, оглашава

ЈАВНИ КОНКУРС
ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ИЗВРШИЛАЧКОГ РАДНОГ МЕСТА

I Орган у коме се раднa местa попуњавају: Дирекција за железнице, Београд, Немањина 6.

II Радна места која се попуњавају:

 

1. Радно место за дозволе за управљање вучним возилом и сертификате о безбедности
у Одсеку за управљање безбедношћу и стручно оспособљавање, у Одељењу за регулисање безбедности и интероперабилности у железничком саобраћају, жичаре и метро у Дирекцији за железнице, у звању саветник
1 извршилац

Опис послова: учествује у поступцима издавања, ажурирања, ревидирања и обнављања сертификата о безбедности за управљање железничком инфраструктуром, сертификата о безбедности за управљање индустријском железницом, сертификата о безбедности за превоз, сертификата о безбедности за превоз на индустријској железници и поступку издавања сертификата о безбедности за управљање инфраструктуром метроа и контролише исправност и усаглашеност достављене документације са прописаним условима; учествује у надзору над издатим сертификатима о безбедности за управљање железничком инфраструктуром, сертификатима о безбедности за превоз и сертификатима о безбедности за управљање инфраструктуром метроа у погледу провере валидности исправа лица која управљају вучним возилима; обавља стручне послове у поступку издавања дозволе за управљање вучним возилом и контролише исправност и усаглашеност достављене документације са прописаним условима; води Регистар издатих дозвола за управљање вучним возилом; учествује у поступку издавања сертификата центрима стручног оспособљавања и издавања сертификата испитивачима за полагање испита за машиновође, контролише исправност и усаглашеност достављене документације са прописаним условима; учествује у поступку периодичне провере испуњености услова под којима је издат сертификат центру стручног оспособљавања; обавља надзор над поступком издавања додатног уверења машиновођама; учествује у изради стручних основа за доношење подзаконских аката којима се уређује безбедност у железничком саобраћају и метро системима; обавља и друге послове по налогу шефа Одсека.

Услови: стечено високо образовање из стручне области машинско инжењерство или електротехничко инжењерство или грађевинско инжењерство или саобраћајно инжењерство, на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, најмање 3 године радног искуства у струци, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за рад на радном месту.

 

2. Радно место за сертификацију лица задужених за одржавање и радионица за одржавање железничких возила
у Одсеку за сертификацију лица задужених за одржавање, радионица за одржавање железничких возила и жичаре, у Одељењу за регулисање безбедности и интероперабилности у железничком саобраћају, жичаре и метро, у Дирекцији за железнице, у звању саветник
1 извршилац

Опис послова: врши анализу достављене документације и проверава испуњеност услова за издавање сертификата лицима задуженим за одржавање, сертификата за функције одржавања и у поступцима издавања сертификата радионицама за одржавање железничких возила; врши анализу достављене документације и проверава испуњеност услова за издавање сертификата радионицама за одржавање железничких возила; обавља стручне послове у поступцима издавања сертификата за обављање техничког преглед железничких возила; учествује у спровођењу надзора над испуњеношћу услова за поседовање сертификата лицима задуженим за одржавање и сертификата за функције одржавања; обавља стручне послове у поступку периодичних провера испуњености услова за поседовање сертификата радионица за одржавање железничких возила; обавља стручне послове у обављању периодичних провера испуњености услова за обављање техничког преглед железничких возила; израђује стручне основе за доношење подзаконских аката из свог делокруга рада; обавља и друге послове по налогу шефа Одсека.

Услови: стечено високо образовање из стручне области машинско инжењерство или саобраћајно инжењерство, на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, најмање 3 године радног искуства у струци, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за рад на радном месту.

 

3. Радно место за евиденцију жичара и специфичних вучних инсталација
у Одсеку за сертификацију лица задужених за одржавање, радионица за одржавање железничких возила и жичаре, у Одељењу за регулисање безбедности и интероперабилности у железничком саобраћају, жичаре и метро, у Дирекцији за железнице, у звању млађи саветник
1 извршилац

Опис послова: учествује у припреми предлога одобрења за рад жичара; учествује у припреми предлога одобрења за рад специфичних вучних инсталација; учествује у поступку издавања одобрења за рад жичара; учествује у поступку издавања одобрења за рад специфичних вучних инсталација; води евиденције жичара, специфичних вучних инсталација и свих субјеката у складу са законом који регулише безбедност рада жичара и евиденције овлашћења за обављање стручног прегледа жичара; прати развој техничких и технолошких система жичара у другим земљама и израђује информацију о томе; обавља и друге послове по налогу шефа Одсека.

Услови: стечено високо образовање из стручне области саобраћајно инжењерство, или машинско инжењерство, или електротехничко инжењерство или грађевинско инжењерство, правне или економске науке, на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету и најмање 1 годинa радног искуства у струци или најмање пет година радног стажа у државним органима, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за рад на радном месту.

 

4. Радно место за књиговодствене послове и извршење буџета
у Одсеку за финансијске, кадровске и опште послове, у Одељењу за регулисање железничког тржишта, лиценце, права путника и заједничке послове, у Дирекцији за железнице, у звању сарадник
1 извршилац

Опис послова: учествује у припреми предлога финансијског плана, евидентира и прати реализацију буџета у складу са одобреним месечним квотама и обавља и евидентира финансијске трансакције у динарској и девизној валути; евидентира стање и промене на имовини, потраживањима, обавезама, изворима финансирања, приходима и расходима, издацима и примањима; проверава исправност докумената који су основ за евидентирање; припрема документацију за обрачун зарада, накнада зарада и осталих примања запослених и ангажованих лица; учествује у изради периодичних извештаја о извршењу буџета на основу усаглашеног и сравњеног стања Главне књиге Трезора и помоћних књига и учествује у изради завршног рачуна; спроводи реализацију службених путовања са финансијског аспекта, проверава приложену документацију о постојању и висини трошкова службеног путовања и обавља исплату накнаде за иста у динарским средствима и страној валути; води прописане аналитичке евиденције чије податке усклађује са подацима главне књиге Трезора; обавља и друге послове по налогу шефа Одсека.

Услови: стечено високо образовање из научне области економске науке на основним академским студијама у обиму од 180 ЕСПБ, основним струковним студијама, односно на студијама у трајању до три године, радно искуство у струци од најмање 3 године, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за рад на радном месту.

 

III Општи услови за запослење: држављанство Републике Србије; да је учесник конкурса пунолетан; да учеснику конкурса раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и да није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци.

IV Трајање радног односа: Радни однос заснива се на неодређено време.
Кандидати који први пут заснивају радни однос у државном органу подлежу пробном раду у трајању од шест месеци. Кандидати без положеног државног стручног испита примају се на рад под условом да тај испит положе до окончања пробног рада.
Сагласно члану 9 Закона о државним службеницима, прописано је да су кандидатима при запошљавању у државни орган, под једнаким условима доступна сва радна места и да се избор кандидата врши на основу провере компетенција. Положен државни стручни испит није услов, нити предност за заснивање радног односа.

V Место рада: Београд.

VI Фазе изборног поступка и учешће кандидата: Изборни поступак спроводи се из више обавезних фаза у којима се проверавају опште функционалне, посебне функционалне и понашајне компетенције и фазе у којој се спроводи интервју са комисијом.

У свакој фази изборног поступка врши се вредновање кандидата и само кандидат који испуни унапред одређено мерило за проверу одређене компетенције у једној фази изборног поступка може да учествује у провери следеће компетенције у истој или наредној фази изборног поступка.

У изборном поступку проверавају се:

1. Опште функционалне компетенције, и то:
• организација и рад државних органа РС – провераваће се путем теста (писано) на рачунару;
• дигитална писменост – провераваће се решавањем задатака (практичним радом на рачунару);
• пословна комуникација – провераваће се путем симулације (писано) на рачунару.

Напомена: У погледу провере опште функционалне компетенције „дигитална писменост“ (поседовање знања и вештина у основама коришћења рачунара, основама коришћења интернета, обради текста и табеларне калкулације), ако поседујете важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о познавању рада на рачунару, на траженом нивоу и желите да на основу њега будете ослобођени тестирања компетенције – дигитална писменост, неопходно је да уз пријавни образац (уредно и у потпуности попуњен у делу „Рад на рачунару”), доставите и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији. Комисија ће на основу приложеног доказа донети одлуку да ли може или не може да прихвати доказ који сте приложили уместо тестовне провере.

Информације о материјалима за припрему кандидата за проверу општих функционалних компетенција могу се наћи на сајту Службе за управљање кадровима, www.suk.gov.rs.

2. Посебне функционалне компетенције: Након пријема извештаја о резултатима провере општих функционалних компетенција, међу кандидатима који су испунили мерила за проверу општих функционалних компетенција, врши се провера посебних функционалних компетенција, и то:

За радно место под редним бројем 1:
• посебна функционална компетенција у одређеној области рада – управно-правни послови - општи управни поступак и посебни управни поступци - провераваће се путем симулације (писано);
• посебна функционална компетенција за одређено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа - Закон о безбедности у железничком саобраћају;
• посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из делокруга радног места – Подзаконски акти донети на основу Закона о безбедности у железничком саобраћају - провераваће се путем симулације (писано).

За радно место под редним бројем 2:
• посебна функционална компетенција у одређеној области рада – управно-правни послови (општи управни поступак) - провераваће се путем симулације (писано);
• посебна функционална компетенција за одређено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа - Закон о безбедности у железничком саобраћају - провераваће се путем симулације (писано);
• посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из делокруга радног места – Подзаконски акти донети на основу Закона о безбедности у железничком саобраћају; Прилог А ATMF-а - Додатак Г COTIF-а 1999 - провераваће се путем симулације (писано).

За радно место под редним бројем 3:
• посебна функционална компетенција у одређеној области рада – управно-правни послови - општи управни поступак - провераваће се путем симулације (писано);
• посебна функционална компетенција за одређено радно место - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа – Закон о жичарама за транспорт лица - провераваће се путем симулације (писано);
• посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из делокруга радног места – Подзаконски акти донети на основу Закона о жичарама за транспорт лица - провераваће се путем симулације (писано).

За радно место под редним бројем 4:
• посебна функционална компетенција у одређеној области рада – Финансијско – материјални послови – буџетски систем Републике Србије; поступак извршења буџета - провераваће се путем симулације (писано);
• посебна функционална компетенција у одређеној области рада – Стручно-оперативни послови - методе и технике опсервације, прикупљања и евидентирања података; технике обраде и израде прегледа података; поступак израде стручних налаза - провераваће се путем симулације (писано);
• посебна функционална компетенција за одређено радно место - Планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа – Закон о железници - провераваће се путем симулације (писано).

Информације o материјалимa за припрему кандидата за проверу посебних функционалних компетенција могу се наћи на сајту Дирекције за железнице, www.raildir.gov.rs.

3. Понашајне компетенције: Понашајне компетенције (управљање информацијама, управљање задацима и остваривање резултата, оријентација ка учењу и променама, изградња и одржавање професионалних односа, савесност, посвећеност и интегритет) - провераваће се путем психометријских тестова и интервјуа базираном на компетенцијама.

4. Интервју са комисијом и вредновање кандидата: Процена мотивације за рад на радном месту и прихватање вредности државних органа - провераваће се путем интервјуа са комисијом (усмено).

VII Рок за подношење пријава: Рок за подношење пријава је осам дана и почиње да тече наредног дана од дана оглашавања конкурса у периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање „Послови“.

VIII Пријава на јавни конкурс врши се на Обрасцу пријаве који је доступан на интернет презентацији Дирекције за железнице: www.raildir.gov.rs и на интернет презентацији Службе за управљање кадровима: www.suk.gov.rs или у штампаној верзији на писарници Дирекције за железнице, Београд, Немањина 6, доступан радним даном од 7.30 до 15.30.

Пријава на јавни конкурс врши се на Обрасцу пријаве који је приложен уз текст овог конкурса и који је саставни део Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државном органу („Службени гласник РС“, бр. 2/2019 и 67/2021). (Напомена: моле се кандидати да приликом попуњавања Обрасца пријаве обрате пажњу да су преузели исправан Образац пријаве који се односи на радно место на које желе да конкуришу односно да у горњем левом углу Обрасца пријаве пише тачан назив органа и радног места на које се конкурише).

Приликом предаје пријаве на јавни конкурс, пријава добија шифру под којом подносилац пријаве учествује у даљем изборном поступку. Шифра пријаве уноси се у образац пријаве након што комисија састави списак кандидата међу којима се спроводи изборни поступак. Подносиоци пријаве се обавештавају о додељеној шифри у року од три дана од пријема пријаве, достављањем наведеног податка на начин који је у пријави назначио за доставу обавештења.

Напомена: Пример правилно попуњеног обрасца пријаве може се наћи на блогу Службе за управљање кадровима (https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate) у одељку “Образац пријаве“.

IX Лицa којa су задужена за давање обавештења:
за радна места број 1 и 4 - Љиљана Пуповић, тел. 011/3622-310, 064/1010-190, за радна места број 2 и 3 - Гордана Коцић, тел. 011/3622-310, 063/628-393, Дирекција за железнице.

X Адреса на коју се подноси попуњен образац пријаве на конкурс: Пријаве на конкурс шаљу се поштом на адресу Дирекција за железнице, Немањина 6, 11000 Београд, или се подносе непосредно на писарници Дирекције за железнице, Немањина 6, Београд, са назнаком „За јавни конкурс за попуњавање извршилачког радног места”.

XI Докази које кандидати, који су успешно прошли фазе изборног поступка, прилажу пре интервјуа са конкурсном комисијом, су: оригинал или оверена фотокопија уверења о држављанству; оригинал или оверена фотокопија извода из матичне књиге рођених; оригинал или оверена фотокопија дипломе којом се потврђује стручна спрема; оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима; оригинал или оверена фотокопија доказа о радном искуству у струци (потврда, решење и други акти из којих се види на којим пословима, у ком периоду и са којом стручном спремом је стечено радно искуство).

Државни службеник који се пријављује на јавни конкурс, уместо уверења о држављанству и извода из матичне књиге рођених подноси решење о распоређивању или премештају на радно место у органу у коме ради или решење да је нераспоређен.

Сви докази се прилажу у оригиналу или у фотокопији која је оверена код јавног бележника (изузетно у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници, приложени докази могу бити оверени у основним судовима, судским јединицама, пријемним канцеларијама основних судова, односно општинским управама као поверени посао).
Као доказ се могу приложити и фотокопије докумената које су оверене пре 01. марта 2017. године у основним судовима, односно општинским управама.

Напомена:
Законом о општем управном поступку („Службени гласник РС“, бр. 18/16 и 95/18 - аутентично тумачење и 2/23-одлука) прописано је, између осталог, да су органи у обавези да по службеној дужности, када је то неопходно за одлучивање у складу са законским роковима, бесплатно размењују, врше увид, обрађују и прибављају личне податке о чињеницама садржаним у службеним евиденцијама, осим ако странка изричито изјави да ће податке прибавити сама.
Документа о чињеницама о којима се води службена евиденција су: уверење о држављанству, извод из матичне књиге рођених и уверење о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима. Потребно је да кандидат у делу „Изјава” у обрасцу пријаве, заокружи на који начин жели да се прибаве његови подаци из службених евиденција.

XII Рок за подношење доказа: кандидати који су успешно прошли претходне фазе изборног поступка, пре интервјуа са конкурсном комисијом позивају се да у року од пет (5) радних дана од дана пријема обавештења доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку.

Кандидати који не доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку, односно који на основу достављених или прибављених доказа не испуњавају услове за запослење, писмено се обавештавају да су искључени из даљег изборног поступка.
Докази се достављају на наведену адресу Дирекције за железнице.

XIII Датум и место провере компетенција учесника конкурса у изборном поступку: Са учесницима конкурса чије су пријаве благовремене, допуштене, разумљиве, потпуне и који испуњавају услове предвиђене огласом о јавном конкурсу, на основу података наведених у обрасцу пријаве на конкурс, изборни поступак ће се спровести, почев од 29. фебруара 2024. године, о чему ће учесници конкурса бити обавештени на начин који су навели у својим пријавама.
Провера општих функционалних компетенција, посебних функционалних компетенција и понашајних компетенција ће се обавити у Служби за управљање кадровима, у Палати „Србија“ Нови Београд, Булевар Михајла Пупина број 2 (источно крило).

Интервју са конкурсном комисијом ће се обавити у просторијама Дирекције за железнице (Немањина 6, трећи спрат) или у Служби за управљање кадровима, у Палати „Србија“ Нови Београд, Булевар Михајла Пупина број 2 (источно крило).
Учесници конкурса који су успешно прошли једну фазу изборног поступка обавештавају се о датуму, месту и времену спровођења наредне фазе изборног поступка на начин који наведу у својим пријавама.

Напомена:
Неблаговремене, недопуштене, неразумљиве или непотпуне пријаве, биће одбачене.
Јавни конкурс спроводи конкурсна комисија коју је именовао директор Дирекције за железнице.
Овај конкурс се објављује на интернет презентацији: www.raildir.gov.rs и огласној табли Дирекције за железнице, на интернет презентацији Службе за управљање кадровима: www.suk.gov.rs, на порталу е-управе, на интернет презентацији, огласној табли и периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.
Сви изрази, појмови, именице, придеви и глаголи у овом огласу који су употребљени у мушком граматичком роду, односе се без дискриминације и на особе женског пола.