МОДЕРНИЗАЦИJА НАЦИОНАЛНЕ СЛУЖБЕ ЗА ЗАПОШЛJАВАНJЕ, 2007-2009.

Glavni ciljevi projekta su uspostavljanje veće orijentisanosti Nacionalne službe za zapošljavanje ka svojim klijentima (tražiocima zaposlenja i poslodavcima) i efikasnije sprovođenje aktivnih mera politike zapošljavanja uz maksimalnu iskorišćenost postojećih materijalnih resursa, čime se daje doprinos povećanju zaposlenosti, odnosno smanjenju nezaposlenosti u Srbiji. Osim toga, cilj projekta je i podrška rodnoj ravnopravnosti na tržištu rada.

Projekat je realizovan u saradnji sa Savezna agencija za zapošljavanje Republike Nemačke (BA), u okviru Twinning programa EU (1,500,000evra).

Sastojao se od tri komponente:

  1. Poboljšanje internog upravljanja i organizacionih kapaciteta NSZ-a uspostavljanjem upravljanja prema ciljevima, preraspodelom ljudskih resursa, poboljšanjem interne i eksterne komunikacije, daljim razvojem sistema informacionih tehnologija itd.
  2. Orijentacija ka potrebama klijenata NSZ-a, kako poslodavcima, tako i tražiocima zaposlenja
  3. Podrška razvoju aktivnih mera politike zapošljavanja

I zasniva se na twinning principu: svi akteri sa nemačke strane sarađivaće blisko i  svakodnevno sa svojim partnerima sa srpske strane koji imaju iste funkcije i slične odgovornosti, čime se omogućava direktna razmena znanja i uspostavljanje održivih kontakata na radnom nivou. Obuke u okviru projekta prevashodno će biti sprovedene po principu obuke trenera, kako bi se obezbedilo dalje obučavanje zaposlenih nakon završetka projekta.

Tokom realizacije su postignuti sledeći rezultati:

  • Razvijen Korporativni plan NSZ sa poslovnim ciljevima definisanim u sardnji sa menadžmentom i zaposlenima.
  • Razvijeni kontrolni izveštaji za paćenje učinka filijala NSZ u pogledu poslovnih ciljeva. Sprovedeno istraživanje o zadovoljstvu korisnika u cilju praćenja kvaliteta usluga.
  • Unapređen je sistem finansijskog izveštavanja da podrži upravljanje budzetom u NSZ. Uspostavljen je Centar za edukaciju i razvoj kadrova za dalje unapređenje kvalifikacija zaposlenih u NSZ.
  • Održana je obuka za monitoring i evaluaciju međunarodnih projekata. Unapređeni su interni i eksterni sistemi komunikacije.
  • Razvijena je IT strategija i delimično implementirana u okviru postojeće podrške (samo)usluga NSZ. Razvijen je Model operativnih procesa uz sugestije kako poboljšati procedure u cilju pružanja efektivnijih usluga klijentima.
  • Savetnici za zapošljavanje su prošli intenzivnu obuku o tome kako da poboljšaju usluge prema licima koja traže zaposlenje i poslodavcima.
  • Uspostavljena je funkcija „koordinator za eksterne komunikacije“ u Direkciji NSZ u cilju podrške za saradnju sa ministarstvom i drugim relevantnim institucijama.
  • Održana obuka za promociju socijalnog dijaloga na regionalnom nivou za Lokalne savete za zapošljavanje kako bi inicirali i motivisali saradnju između svih socijalnih partnera nalokalu.
  • Napravljena su značajna poboljšanja u okviru mesečnih i godišnjih statističkih izveštaja o stanju na tržištu rada što je obezbedilo bolju transparentnost NES statistike.
  • Kompletan set alata za praćenje mera aktivne politike tržišta rada je dirajniran i testiran u cilju donošenja odluka u okviru politike zapošljavanja.

Овај вебсајт користи cookies да би вам обезбедили најбољу услугу. Додатне информације можете пронаћи на страници Политика приватности.

Прихвати